همشهری‌آنلاین: معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری ۱۰ نشست تخصصی و عمومی در نخستین جشنواره شهر آماده خبر داد.

مدیریت بحران

جشنواره شهر آماده با مشارکت سازمان‌ها‌ و نهاد دولتی و غیردولتی فعال در حوزه خدمات اضطراری و مدیریت شهری از 26 مهرماه لغایت اول آبان‌ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران، مهندس فاطمه صالح در توضیح این نشست‌ها گفت: هدف از این سلسله نشست‌ها، آشنایی مردم و گروه‌های متخصص با مباحث آموزشی و تخصصی پیشگیری و مدیریت بحران است.

وی افزود: برای این منظور هماهنگی‌هایی با برخی از سازمان‌های مسؤول و ذی‌ربط صورت گرفته است تا با بهره‌گیری از ظرفیت آنها و نیز دانشگاهیان محترم، این نشست‌ها با هدف انتقال تجارب علمی به خوبی برگزار شود.

مهندس صالح اهداف اصلی از برگزاری این نشست‌ها را انتقال دانش، داده‌ها و تجارب و به اشتراک‌گذاری آنها خواند و اظهار داشت: با به اشتراک‌گذاری دانش خود، سعی داریم تا با آگاه کردن سایر دستگاه‌ها، ضمن جلوگیری از موازی‌کاری و دوباره‌کاری، زمینه اطلاع از نظرات سایر کارشناسان را فراهم آوریم و بستری بسازیم برای اینکه حتی سایر شهرها بتوانند از این تجارب و دانش‌ها بهره‌مند شوند.

وی گفت: در این جشنواره نشست‌های آموزشی و تخصصی با عناوین فرونشست و زمین لغزش در شهر تهران، «شبکه‌های شتاب‌نگاری و زلزله‌نگاری - سامانه هشدار سریع زلزله شهر تهران، سیستم‌های اطلاعات مکانی همراه و نقش آن در مدیریت بحران، کارگاه آموزشی مدیریت جامع خشکسالی، تجارب، فرصت‌ها و چالش‌ها، نقشه و واکنش سریع در بحران، سامان‌دهی و مدیریت بازسازی شهر تهران پس از زلزله احتمالی، تدقیق نقشه گسل‌ها و پهنه‌های گسلی شهر تهران و ضوابط مربوطه، نقش تحقیق در عملیات در مدیریت بحران، طراحی استراتژیک مدیریت بحران شهری در کلان‌شهرها، نشست علمی - تخصصی آتش‌نشانی و نشست تخصصی گودبرداری برگزار خواهد شد.

گفتنی است جشنواره شهر آماده با شعار سلام تهران با دوام با مشارکت سازمان‌ها‌ و نهاد دولتی و غیردولتی فعال در حوزه خدمات اضطراری و مدیریت شهری از 26 مهرماه لغایت اول آبان‌ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 274113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha