همشهری آنلاین: دولت انگلیس سال گذشته از فحشا و مواد مخدر بیش از هفت میلیارد پوند در آمد داشته است.

جبران کسر بودجه انگلیس از درآمد فحشا و مواد مخدر

به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، اداره ملی آمار انگلیس در گزارشی نخستین بار درآمد ناشی از اقتصاد سایه، مواردی همچون فحشا و مواد مخدر را در میان درآمدهای ملی قرار داد.

اداره ملی آمار انگلیس با اشاره به اینکه انگلیسی ها بیش از موارد مربوط به نظافت شخصی و حتی نوشیدنی های الکلی، پول بابت مواد مخدر می پردازند اعلام کرد این کشور پارسال هفت میلیاردو یکصدو بیست میلیون پوند از فحشا و مواد مخدر پول به دست آورده است.

روزنامه گاردین با اشاره به درامد فراوان فحشا و مواد مخدر پیشنهاد کرده است دولت انگلیس که از کسری بودجه و قروض فراوان رنج می برد بهتر است از درامد اقتصاد سایه نیز مالیات بگیرد.

براساس آمار منتشر شده، انگلیسی ها پارسال شصت و پنج میلیارد و پانصد میلیون پوند بابت فحشا و شصت و دو میلیاردو ششصد میلیون پوند بابت خرید مواد مخدر غیرقانونی پرداختند در حالی که برای نظافت شخصی شان، هشت و نیم میلیارد پوند خرج کردند.

روزنامه گاردین نوشت با این که آمار اداره ملی آمار از میزان درآمد انگیس از فحشا و مواد مخدر بسیار بالاست، شماری از کارشناسان معتقدند این آمار، همه موارد مربوط به فحشا و مواد مخدر را در این کشور، در بر نمی گیرد و مثلا درآمد ناشی از کار مردان فاحشه که چهل و دو درصد از فواحش انگلیس را تشکیل می دهند، منظور نشده است یا در خرید و فروش مواد مخدر، فقط آمار مواد مخدر تولید شده در داخل، یعنی حشیش منظور شده است.

به نوشته گاردین، در حالی که دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچون آلمان، مجارستان، هلند، اتریش و یونان، سال هاست درامدهای ناشی از فحشا و مواد مخدر را جزئی از درامدهای ملی محسوب می کنند، دولت انگلیس امسال به این فکر افتاده است .

 

کد خبر 274105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha