همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره گزارش نتایج پارازیت ها به رئیس جمهور، گفت: طی جلسات متعددی که با وزرای بهداشت، دفاع، رئیس سازمان محیط زیست و بخش های دیگر صورت گرفت و با امضای ۷ دستگاه به رئیس جمهور ارسال شد، به نظر می رسد تشعشعات ناشی از انتشار پارازیت ها کاهش پیدا کرده است.

واعظی

به گزارش ايرنا، محمود واعظی  در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع، مخابرات و اطلاع رسانی در جمع خبرنگاران، افزود: در زمینه تشعشعات سازمان تنظیم و مقررات رادیویی در چندین مرحله در شهر تهران و در مناطقی که به نظر می رسید مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد، رصد میدانی صورت داد.
وی ادامه داد: این گزارش در حال حاضر به رئیس جمهوری ارائه شده و به نظر می رسد مقدار تشعشعات کاهش یافته است.

وی درباره اینکه گفته شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه‌های اجتماعی همچون وایبر را کند کرده است، گفت: هیچ مانعی برای دسترسی به این شبکه اجتماعی ایجاد نشده و فکر می کنم کلیه شبکه‌های اجتماعی که به نوعی مردم از آنها استفاده مناسبت می کنند باید در خدمت مردم باشند.

واعظی گفت: در این زمینه بیشترین مدعی باید این وزارتخانه باشد چرا که درآمد آن کم می شود ولی ما مدعی نیستیم و تاکنون اقدامی برای کند شدن آن انجام نداده‌ایم.

وزیر ارتباطات درباره لغو جلسه ارائه مجوز iptv به یکی از شرکت ها، گفت: تلاش بر این است که بتوانیم با ارائه این خدمات مردم در منازل به بخشی از برنامه ها دسترسی داشته باشند، هرچند مذاکراتی نیز با برخی شرکت ها و بخش سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما در این خصوص صورت گرفته است.

واعظی افزود: اوایل هفته گذشته قرار بود اولین مجوز به یکی از شرکت‌ها ارائه شود که به دلیل وجود برخی نواقص فنی در این شرکت، ارایه این مجوز به بعد موکول شد لذا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای صدور مجوز مشکلی ندارد.

وی درباره اینکه با واگذاری مجوز iptv انحصارطلبی برای صداوسیما به وجود خواهد آمد، اظهار داشت: محتوایی که صدا و سیما تولید می کند متعلق به خود اوست و تلاش داریم تا این انحصار در یکجا قرار نگیرد.

وی افزود: هر شرکتی که توانایی خدمت به مردم داشته باشد می تواند مجوز دریافت کند و به هیچ وجه به یک شرکت فعالیت انحصاری نخواهیم داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص ارائه اینترنت پرسرعت و محدودیت هایی که برای شرکت های ارائه کننده به وجود آمده، گفت: نباید این شرکت‌ها را محدود کنیم و در کمیسیون تنظیم و مقررات تصمیم بر این است که دست شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی باز گذاشته شود تا علاوه بر خدمات فعلی، خدمات بیشتری هم ارائه دهند.

واعظی درخصوص کیفیت خدمات ارائه شده از سوی اپراتورها نیز اظهار داشت: کیفیت خدمات از سیاست‌های جدی این وزارتخانه است و همواره آن را رصد خواهیم کرد.

وی افزود: از یک ماه گذشته که اپراتورهای اول و دوم به دنبال تغییر دکل های مخابراتی هستند، اختلالاتی در برخی از نقاط کشور بوجود آمده ولی در مقایسه با سال گذشته وضعیت بهتر شده که از وضعیت فعلی نیز راضی نیستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تکنولوژی نسل‌های بالاتر به گونه‌ای است که کیفیت را افزایش خواهد داد و در حال حاضر مردم باتوجه به تعرفه‌ای که برای سرویس اینترنت می‌پردازند، خدمات دریافت نمی‌کنند.

واعظی گفت: طبق توافق صورت گرفته این وزارتخانه 35 درصد در پهنای باند به شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی تخفیف داد و این شرکت ها باید 20 درصد به مردم تخفیف می‌دادند ولی در حال حاضر باتوجه به اختلالاتی که وجود دارد از وضعیت راضی نیستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مردم خواست در صورت بروز مشکل شکایت خود را از طریق شماره تلفن 195 با مسئولین ذیربط در میان بگذارند.

کد خبر 274064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha