همشهری‌آنلاین: دیلما روسف در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل با کسب ۴۱.۵۹ درصد ارا برنده این مرحله شد اما انتخابات به دور دوم کشید شد.

brazil

دیلما روسف ، رئیس جمهور فعلي برزيل در مرحله دوم با آئسیو نوس داكونها، نامزد جناح راست كه 33.54 درصد آرا را به دست آورده‌است،رقابت خواهد كرد.

بعد از اين دو مارینا اوسمارينا داسیلوا از حزب سوسیالیست برزیل قرار دارد كه 21.31 درصد آرا را کسب کرد.

روسف پس از اعلام پيشتازي‌اش در مرحله نخست انتخابات ریاست‌جمهوری از حمایت مردم قدردانی کرد:مردم برزیل یک بار دیگر با اعتماد در مرحله نخست، من را مفتخر كرد. در این راه این هفتمین پیروزی است.

به گزارش رويترز،رئیس‌جمهور برزیل در این سخنرانی گفت حزب سوسیال دموکرات که  رقيبش نوس نامزد اين حزب است، سال گذشته کشور را در بحرانی اقتصادی و اجتماعی فرو برد.

او تاكيد كرد:ما با حزب سوسیال دموکرات  که همیشه برای یک سوم مردم حکومت کرده است و همیشه فقرا را رها کرده است؛ مبارزه خواهیم داشت . مردم برزیل دیگر آنها را نمی‌خواهد. ما آن ها را خیال گذشته می نامیم.

از آن طرف آئسیو نوس مخالفان را در برزیل به اتحاد برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فراخواند.


آنتونیو توفولی ،رئیس دادگاه عالی انتخابات برزیل روند برگزاری و شمارش آرا را بسیار موفقیت‌آمیز دانست و درباره برخي تخلفات گفت: نمی‌توان مشکلات کوچکی را که اتفاق افتادند به همه انتخابات تعمیم داد.

کد خبر 274018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha