همشهری‌آنلاین: آریا عظیمی‌نژاد که آهنگسازی سریال پایتخت و ساخت موسیقی روی قطعه«آمدم ای شاه پناهم‌ بده» را درکارنامه کاری خود دارد روزهای ۱۲تا ۱۴ مهرماه در کنسرت با نام «ریشه‌های واژگون» با گروه همراه در فرهنگسرای نیاوران به صحنه خواهد رفت.

کنسرت عظیمی نژاد

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران ، آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز و نوازنده سه‌تار، سیداحمد حسینی نوازنده دوتار و فرهاد سفری نوازنده سازهای کوبه‌ای هنرمندانی هستند که در این کنسرت حضور دارند.
آریا عظیمی‌نژاد درباره کنسرت «ریشه‌های واژگون» گفت: کنسرت ما بر اساس فضاهای بداهه و ساخت توامان موسیقی شکل گرفته است. پایه و اساس موسیقی در این کنسرت دو تار و موسیقی کتولی است. ما سه‌تار و دو تار را از آن رو کنار هم قرار داده‌ایم که ریشه‌های مشترکی دارند و به احتمال بسیار زیاد ساز سه تار نشات گرفته از ساز دو تار و تکامل‌یافته آن است.

عظیمی‌نژاد درباره بخش‌های این کنسرت تاکید کرد: بخش نخست «خاک» نام دارد و موسیقی درونی و شخصی را ارائه می‌دهد. در این بخش سید احمد حسینی آوازهایی را که معمولا در خلوت و تنهایی خوانده می‌شود، ارائه می‌دهد.

این نوازنده سه تار با اشاره به بخش دوم این کنسرت گفت: «افلاک» نام بخش دوم کنسرت ماست. ما بخش نخست را خاک نامیدیم اما در بخش دوم رهاتر به اجرای موسیقی می‌پردازیم تا نشان دهیم در آسمان و در افلاک امکان مانور و تحرک بیشتری وجود دارد. در این بخش فرهاد سفری با سازهای کوبه‌ای که خود ابداع کرده ما راه همراهی می‌کند.

وی درباره علت انتخاب عنوان «ریشه‌های واژگون» گفت: «ریشه‌ها» همان موسیقی مقامی است. ما از واژه «واژگون» استفاده کردیم چرا که با واژگون کردن هر چیزی از دل خاک می‌توان آن را احیا و از آن استفاده کرد. ما می‌خواهیم ریشه‌ها را که همان موسیقی مقامی هستند از دل خاک بیرون بیاوریم و از آنها استفاده کنیم.

کنسرت «ریشه‌های واژگون» در روزهای 12، 13 و 14 مهر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

کد خبر 273695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha