همشهری آنلاین: معاون سازمان خصوصی سازی از درخواست‌های متعدد شرکت‌های خارجی برای خرید سهام شرکت‌های ایرانی خبر داد.

اسماعیل غلامی  به ا یسنا گفت: هم اکنون سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید سهام شرکت‌های مخابرات، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، آلومینیوم ایران، ایرالکو و پتروشیمی رازی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این درخواست ها از سوی برخی کشورها نظیر روسیه، ترکیه، هند، انگلیس و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی صورت گرفته است، افزود: این درخواست ها در حال بررسی است که گزارش نهایی این بررسی ها به هیئت عالی واگذاری ارائه و در این هیئت تصویب می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید یکسری پیش جلسه های توجیهی با این درخواست کنندگان خارجی برگزار شود، تصریح کرد: ممکن است این خریداران دارای یکسری شرط و شروط هایی همچون درخواست خرید 50 درصد سهام این شرکت ها را داشته باشند  که این امر امکان پذیر نیست.

به گفته عضو هیئت عامل سازمان خصوصی سازی سهام این شرکت ها از طریق مزایده واگذار می‌شود.
وی ادامه داد: پس از توافق اولیه با خریداران خارجی آگهی مزایده بین المللی به چاپ خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان خرید می توانند از داخل و خارج از کشور باشند، افزود: براساس قانون برنامه چهارم توسعه بیش از 20 درصد سهام این شرکت ها منوط به مصوبه هیئت عالی واگذاری و هیئت دولت قابل واگذاری به خارجیان است.

غلامی گفت: خریداران سهام خارجی خواهان خرید سهام به میزان زیاد و به صورت بلوکی به دلیل کنترل و مدیریت آن هستند.

وی از وجود 6 خریدار خارجی سهام شرکت مخابرات، خریداران خارجی هندی شرکت های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان و یک شرکت ترکیه ای برای خرید سهام شرکت پتروشیمی خبرداد.

کد خبر 27343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز