همشهری آنلاین: دادستان کل کشور با بیان این که مواد مخدر در افغانستان زیر چتر نیروهای ناتو به ویژه آمریکا تولید می‌شود،گفت: لابراتورها و همه دستگاه‌هایی که این مواد سنتی را به مواد صنعتی تبدیل می‌کند از مغرب زمین به مرزهای کشورمان می‌آید.

رییسی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه همایش ملی پلیس و پیشگیری اجتماعی از جرم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تلاش‌های گسترده نیروی انتظامی و دستگاه قضا در مبارزه با مواد مخدر و در عین حال صدور بیانیه‌هایی علیه ایران اظهار کرد: تهدید مواد مخدر بدون هیچ تردیدی زیر چترهای حمایتی غرب صورت می‌گیرد و من این را جنایت علیه بشریت می‌دانم.

وی با اشاره به شهدایی که نیروهای مسلح ، انتظامی و بسیج در این راه تقدیم کرده‌اند، افزود: جمهوری اسلامی ایران هزاران شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است و عجیب آن است که کشورهای اروپایی به جای تشویق مورد نقد قرار می‌دهند که چرا با مواد مخدر برخورد می‌کنیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: این دوگانگی اصلا به هیچ وجه قابل توجیه نیست و جا دارد بخش دیپلماسی ما در بخش‌های بین المللی فعال باشد و فریاد مظلومیت جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان برساند. به نحوی که ناتو و آنهایی که زیر چترشان این رفتار را دارند در دادگاه‌های بین المللی مورد محاکمه قرار بگیرند.

حجت الاسلام رئیسی افزود: ما چه مورد تشویق قرار بگیریم و چه نگیریم به عنوان یک وظیفه الهی و اسلامی با مواد مخدر مقابله می کنیم و در انجام این وظیفه کوچک ترین تردیدی نداریم اما جهانیان نیز باید بدانند که آنها دچار دوگانگی شده اند و نقد کردن ظلم بزرگی در کشور ماست.

دولت اردوگاهی برای بازپروری معتادان داشته باشد

حجت الاسلام رئیسی در مورد برخورد با معتادان و آزاد شدن معتادانی که چندین بار دستگیر شده اند، گفت: امروز همگان می دانند که دستگاه قضا و نیروی انتظامی با مساله مواد مخدر برخورد می کند و ما به ادامه این برخوردها تاکید داریم.

وی اظهار کرد: داشتن اردوگاه برای معتادان با توجه به قانون وظیفه ای است که بر عهده دولت است و دولت اردوگاهی باید داشته باشد تا معتادان در آنجا بازپروری و سپس به جامعه برگردند.

دادستان کل کشور وجود متعادان در خیابان، معابر و شهرهای کشور را زیبنده ندانسته و گفت: حتما باید کار باکفایتی در این زمینه انجام شود و دستگاه های دولتی مانند بهزیستی فعال شوند.

پرونده خاوری در حال پیگیری است

دادستان کل کشور در مورد پرونده خاوری چنین اظهار کرد که این پرونده در حال پیگیری است و دستگاه قضا برای برگرداندن او مصمم است.

وی ادامه داد: این موضوع از طریق پلیس بین الملل دارد دنبال می شود و امیدواریم او به کشور بازگردانده شود.

عوامل پیام‌های توهین به امام راحل شناسایی شده‌اند

حجت الاسلام رئیسی در مورد افرادی که در برخی از شبکه های اجتماعی نسبت به ساحت امام راحل توهین کرده‌اند ، گفت: عوامل این پیام ها شناسایی و دستگیر شده اند و این موارد از طریق سخنگوی دستگاه قضا اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 273307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha