همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تدوین ضوابط و روش‌های مدیریت اجرایی پسماندها در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، حسن پسندیده در نشست ساماندهی مدیریت پسماندهای استان‌های ساحلی شمالی با اشاره به ماده 11 قانون مدیریت پسماندها، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت معدن تجارت، نیرو، نفت و جهاد کشاورزی ضوابط مدیریت اجرایی پسماندها را تدوین می‌کند و در شورای عالی حفاظت محیط زیست به تصویب خواهد رساند.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در سالیان گذشته ضوابط و روش‌های مدیریت اجرایی زیست محیطی پسماندهای برقی و الکترونیکی، پسماندهای پزشکی و وابسته، پسماندهای کشاورزی و همچنین پسماندهای حاوی و یا آلوده به بی‌فنیل‌های پلی کلره را تدوین و توسط هیات دولت به تصویب رسیده است.

پسندیده گفت: این ابتدای راه است و به دلیل گستردگی ماهیت، کمیت و کیفیت مدیریت پسماندها ضرورت دارد برای تدوین ضوابط مدیریت محیط زیستی سایر پسماندها نیز گام‌های موثری برداشته شود.

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اکنون سازمان حفاظت محیط زیست ضوابط و روش‌های مدیریت پسماندهای نفتی را با مشارکت وزارت نفت، ضوابط و روش‌های استفاده از پلاستیک‌های زیست تجزیه‌پذیر و ضوابط رعایت جنبه‌های زیست محیطی در بسته‌بندی‌ها، توزیع و مصرف محصولات معدنی گچ و سیمان را از طریق وزارت صنعت معدن و تجارت آغاز کرده است.

وی گفت: همچنین ضوابط و روش‌های مکان‌یابی محل‌های دفع پسماندهای ویژه با مشارکت دانشگاه محیط زیست در حال تدوین است، ضمن این که ضوابط حمایت از تولیدکنندگان محصولات و صنایع بازیافت پاک نیز جهت تصویب در دستور کار کارگروه ملی مدیریت پسماندها قرار دارد.

پسندیده تصریح کرد: تدوین ضوابط و روش‌های مدیریت زیست محیطی سایر پسماندها مانند تدوین ضوابط و روش‌های مدیریت پسماندهای صنعتی (شیمیایی)، خودروسازی، چرم، نساجی، شناسه‌گذاری پسماندها و تعیین حد تشخیص پسماندهای عادی، صنعتی و ویژه نیز در اولویت برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

وی ادامه داد: پیگیری تدوین و مقدمات لازم برای تصویب و اجرا از دیگر برنامه‌های مهم کاری در سال 93 در دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست است.

کد خبر 272952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha