امسال زنگ شروع سال تحصیلی ۹۴-۹۳ توسط شهردار تهران در مجتمع آموزشی شهید رجائیه که ویژه آموزش کودکان استثنایی است به صدا درآمد.

قالیباف

در اين مراسم كه با حضور چند تن از مسئولان آموزش و پرورش استان و شهرتهران برگزار شد محمدباقرقاليباف طي سخناني از همه مسئولان و مديران نظام و همه ظرفيت‌هاي دولتي و غيردولتي كشور درخواست كرد تا دست‌به‌دست هم دهند و سند جامع و بنيادي تحول در آموزش و پرورش را كه مهم‌ترين سند براي پيشرفت كشور و ضمانت آينده ايران است، اجرايي كنند.

از نظر شهردار تهران تحقق چنين مهمي تنها از عهده و توان آموزش و پرورش و معلمين مظلوم آن ساخته نيست و همه بايد در تحقق رسالت اصلي اين سند كه ترويج سبك زندگي اسلامي و ايراني است، تلاش كنند. توجه به آموزه‌هاي ديني و اقتضائات ملي و تمدني و تلاش براي تعريف درست رابطه خود با خدا و با مردم به گفته قاليباف از طريق اين سند امكان‌پذير است و به همين دليل تحقق اين سند ‌بار شرعي و حقوقي بر دوش همه كساني است كه دراين كشور در هر سطحي زندگي مي‌كنند. وي از جلسه مشترك خود با وزير آموزش و پرورش سخن گفت و افزود:

در اين جلسه من به آقاي فاني قول دادم كه براي تحقق اين سند روي شهرداري حساب كند زيرا ما خود را موظف مي‌دانيم كه بيشترين توجه را به اين بخش داشته باشيم. تأكيد ديگر قاليباف در سخنان ديروز بر تربيت نسل آينده بود. وي دليل حضور خود در يكي از مدارس استثنايي را از اين بابت دانست كه نخست انجام وظيفه كرده باشد و ديگر اينكه نشان دهد مسائل حركتي و جسمي كودكان استثنايي الزاما محدوديت نيست بلكه اين كودكان توانايي‌هاي چشمگيري دارند.

به همين منظور شهردار تهران قول حل دغدغه سرويس مدارس دانش‌آموزان استثنايي را مطرح كرد و گفت: حتما اولياي كودكان استثنايي و مديران مدارس استثنايي و شهر تهران امسال دغدغه‌اي به نام سرويس مدرسه نخواهند داشت به همين منظور شهرداران مناطق را موظف كردم تا خودشان در اين مجتمع‌ها حضور پيدا كنند و با تدبير روشن و مشخصي 100درصد هزينه سرويس مدارس دانش‌آموزان استثنايي را تأمين كنند؛ ضمن اينكه اين امر دغدغه عزيزان ما در شوراي شهر تهران نيز هست.

  • لزوم تغيير قوانين حوزه مديريت شهري

شهردار تهران در مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصيلي جديد در مركز آموزش استثنايي رجائيه تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سؤالي درباره طرح انتخاب شهردار توسط مردم گفت: در كشورهاي مختلف اين بحث وجود دارد در بعضي جاها پارلمان‌هاي شهري و در برخي جاهاي ديگر مردم شهردار را انتخاب مي‌كنند. اين موضوع به قوانين و مقررات و نوع نگاه هر كشور برمي‌گردد. وي افزود: اگر قرار باشد شهردار با راي مستقيم مردم انتخاب شود، حتما قوانين و مقررات و نحوه سازوكار مرتبط با آن نيز بايد تغيير پيدا كند زيرا زيرساخت‌هاي انتخاب شهردار توسط مردم فراهم نيست.

نظر قاليباف اين بود كه سبك فعلي انتخاب شهردار نيازمند اصلاحاتي است، مثلا درحوزه مديريت يكپارچه شهري يا دولت محلي به گفته شهردار تهران هنوز گام جدي برداشته نشده است. وي در ادامه به لايحه خدمات يكپارچه مديريت شهري اشاره كرد كه چند سالي است دولت و همه صاحب‌نظران روي آن كار مي‌كنند. اين لايحه به گفته قاليباف بايد براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي برود يكي از بندهاي اين لايحه مربوط به انتخاب شهردار توسط مردم درشهرهاي بالاي 200هزار نفر است كه طبيعتا تصميم نهايي را در اين بخش مجلس اتخاذ خواهد كرد.

کد خبر 272904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha