دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه موسیقی کامکارها که از همکاری سال گذشته خود با خانه موسیقی ابراز رضایت کرده بود،

برای دومین بار از اول تا چهارم شهریور کنسرتی را در تالار وزارت کشور با مدیریت خانه موسیقی اجرا خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، هوشنگ کامکار که به اتفاق بیژن، ‌پشنگ و اردشیر کامکار در نشست خبری صبح دوشنبه، یکم مرداد، در محل خانه موسیقی شرکت کرده بود ضمن اعلام این خبر گفت:  در این کنسرت بیش از 8 قطعه تازه نیز اجرا خواهد شد.

عکس از خبرگزاری مهر

 کامکارها که سال گذشته عدنان کریم را به عنوان خواننده مهمان در گروه خود جای داده بودند، به گفته هوشنگ کامکار، امسال خواننده مهمانی ندارند، اما در مقابل از بیژن کامکار، به عنوان خواننده اصلی و صبا کامکار و مریم ابراهیم پور به عنوان خواننده همراه بهره می‌گیرند.

هوشنگ کامکار بااشاره به برخی انتقادات در برنامه نقد نغمه [نقد کنسرت شور کامکارها در نخستین برنامه نقد نغمه] که خواسته بودند تکنوازی هم در میان برنامه‌ها باشد گفت: در بخش فارسی برنامه تکنوازی قرار داده‌ایم و علاوه بر برادران کامکار برخی دیگر از نوازندگان جوان و حرفه‌ای به اجرای تکنوازی می‌پردازند.

دراین کنسرت که در دستگاه شور و متعلقات آن و نیز دستگاه نوا اجرا خواهد شد،  ارژنگ سیفی زاده با تار، شروین مهاجر با کمانچه و امیر حقیقی با دف تکنوازی خواهند کرد.

در ادامه این نشست بیژن کامکار خواننده گروه و نوازنده دف و رباب به مشکل اجرای کنسرت در ایران اشاره کرد و گفت که به دلیل برخی گرفتاری‌های اداری که دوندگی‌های بسیاری می‌خواهد ما خود به دنبال اجرای کنسرت نیستیم و اگر ارگان یا نهاد یا شخصی پیدا شود که بتواند امور اجرایی کنسرت را به پیش ببرد ما در شهرستان‌ها، به خصوص شهرهای کرد زبان برنامه اجرا خواهیم کرد.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که گروه موسیقی کامکارها پس از اجرا در تالار وزارت کشور به سوئد می‌روند تا در تالار 1200 نفره اوبسالا برنامه‌ای اجرا کنند.

پیش از این اعلام شده بود که کنسرت کامکارها اواخر مرداد [کامکارها؛تابستان درتالار کشور] در تالار کشور برگزار می‌شود.

کنسرت کامکارها در سال گذشته با استقبال علاقه‌مندان موسیقی روبرو شده بود.[گزارش همشهری آنلاین از کنسرت سال 85 کامکارها در تالار کشور]

فروش بلیت‌های این کنسرت به زودی از طریق سایت‌خانه موسیقی و به صورت آنلاین آغاز می‌شود.

گروه کامکارها از معدود گروه‌های موسیقی ایرانی است که چه در داخل و چه در خارج از ایران هواداران فراوانی دارد.

هوشنگ کامکار سال گذشته در گفت و گویی طولانی [گفت و گو با هوشنگ کامکار] با همشهری آنلاین که خود آن را جامع‌ترین گفت وگوی زسانه‌ای خودخوانده بود، درباره ویژگی‌های کار خود و گروه کامکارها اظهار نظر کرده بود.

کد خبر 27280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز