همشهری‌آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق گفت: در تحولات اخیر عراق و درست در زمانی که دیگران مشغول تدارک برگزاری اجلاسی نمایشی درباره این کشور بودند، جمهوری اسلامی ایران به طور عملی و جدی از دولت و مردم عراق برای رفع تهدید فوری گروهک تروریستی داعش حمایت کرد.

zarif

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، محمد جواد ظریف،وزير امورخارجه ايران در دیدار نیکولای ملادنف،نماينده دبيركل سازمان ملل در امور عراق با تبیین اهداف سفر اخیر خود به عراق گفت: ثبات و امنیت عراق، توسعه و پیشرفت این کشور و تقویت مناسبات همه‌جانبه میان تهران و بغداد از اهمیت راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

دکتر ظریف همکاری و رایزنی مستمر میان کشورهای منطقه را برای حل مشکلات عراق و دفع خطر تروریسم در این کشور و منطقه امری ضروری خواند و افزود: هر کشوری که قصد کمک به بهبود شرایط عراق را دارد، باید با واقعیات آن کشور همراه شود و روند سیاسی قانونی و انتخاب مردم را محترم شمارد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق نیز در این دیدار با اشاره به شرایط سخت و پیچیده عراق گفت: هرگونه دخالت خارجی در این کشور می تواند شرایط کنونی را دشوارتر کند.

نیکلای ملادنف مشارکت و همکاری‌های منطقه‌ای برای برخورد جدی با مساله تروریسم را ضروری خواند و آمادگی سازمان ملل را برای ایفای نقش موثر در این زمینه اعلام کرد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق ضمن تاکید بر ضرورت توجه به نیازها و خواسته های اصلی مردم عراق برای گذر از بحران کنونی تعامل سازنده و موثرتر جامعه جهانی را در این باره خواستار شد.

ملادنف بعد از این دیدار نیز در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر در نیویورک، با اشاره به نقش راهبردی جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه بزرگ و مهم عراق، بر نقش سازنده کشورمان در امور عراق تاکید کرد.

کد خبر 272525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha