همشهری آنلاین: پس از رد شدن استقلال در همه پرسی اسکاتلند، اکنون جدال سیاستمداران انگلیس و اسکاتلند بر سر اختیارات دو طرف، آغاز شده است.

پایان همه پرسی اسکاتلند و آغاز جدال سیاسی در انگلیس

به گزارش واحد مرکزي خبر در لندن، اتحادگرايان در اسکاتلند با حدود 55 درصد از آراي همه پرسي روز پنج شنبه، در برابر حدود 45 درصد از آراي استقلال طلبان، توانستند اسکاتلند را متحد انگليس نگاه دارند اما اکنون پرسش هاي جدي و دشواري در پيش رو دارند.

رهبران سه حزب بزرگ کارگر، محافظه کار و ليبرال دموکرات، اين هفته متفقا متعهد شدند در صورت رد شدن درخواست استقلال در همه پرسي، به مجلس و دولت اسکاتلند اختيارات فراواني بدهند و الکس سالموند، رهبر ستاد "آري" به استقلال اسکاتلند، در نخستين اظهار نظر درباره نتيجه همه پرسي گفت مايل است حزبش در گفتگوهاي دادن اختياران بيش تر به مردم اسکاتلند، شرکت کند. دادن اين اختيارات به منطقه اسکاتلند، مشکلات قانوني فراواني در پي دارد و بايد قانون هاي متعددي تدوين و اجرا شود.

همچنين اعضاي شماري از احزاب از جمله حزب حاکم محافظه کار گفته اند در حالي که اسکاتلند داراي مجلس محلي است و نمايندگان مردم انگليس نمي توانند در امور مربوط به اسکاتلند راي دهند، نمايندگان اسکاتلند نيز نبايد حق داشته باشند در اموري که مربوط به انگليسي هاست، راي دهند. مقامات حزب ملي ولز نيز در مصاحبه با راديو4 بي بي سي گفتند ولزي ها نيز بايد همان اختيارات اسکاتلندي ها را در منطقه خودشان داشته باشند.

بدين ترتيب اگرچه رد درخواست استقلال اسکاتلند، خبر خوشي در لندن تلقي شد، دردسرها تازه آغاز شده است.

کد خبر 272354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha