همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهور با درخواست از دولت و مجلس برای تعیین متولی امداد و نجات جاده ای و ایجاد سیستم یکپارچه گفت: در جاده‌ها سیستم آتش نشانی وجود ندارد بطوریکه بعد از وقوع آتش سوزی خودرو در جاده و تماس پلیس، آتش نشانان نزدیکترین شهر حداقل ۲۰ دقیقه پس از وقوع حادثه در محل حاضر می‌شوند.

مومنی

به گزارش مهر، سردار اسکندر مومنی با اعلام اینکه 70 درصد رانندگان ایرانی از نظر پلیس در رانندگی نمره قبولی می‌گیرند، اظهار داشت: در سال 85 میزان تلفات رانندگی به 28 هزار نفر در سال رسید که خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده و قانون پذیری مردم، میزان تلفات سال گذشته به 18 هزار نفر کاهش یافت.

وی در مورد افزایش تلفات رانندگی در شهریور ماه گفت: حجم سفر در تابستان دو برابر زمستان است و به دلیل افزایش طول روز، مدت زمان رانندگی و خستگی و خواب آلودگی میزان تلفات افزایش می یابد. سال گذشته بر اساس آمار پزشکی قانونی 2 هزار و 200 نفر در شهریورماه در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار در بهمن ماه هزار و 100 نفر بود.

به گفته رئیس پلیس راهور اگر چه جاده و خودروی ناایمن وجود دارد اما اگر مردم قانون را رعایت کنند میزان تلفات به حداقل می رسد. در حال حاضر جزو رتبه های اول دنیا در کاهش تلفات رانندگی هستیم و در 5 ماهه نخست امسال نیز میزان تلفات نسبت به عدد مطلق کشته ها 4 درصد کاهش یافته است.

سردار مومنی با بیان اینکه اگر در سایر مولفه ها نیز تغییراتی ایجاد شود میزان تلفات به صورت تصاعدی کم می شود، افزود: توجه به یک مولفه نافی سایر مولفه ها نیست اما توجه به عامل انسانی به خاطر هوشمند بودنش می تواند تاثیر بیشتری در کاهش تلفات داشته باشد.

وی از افزایش هزار تیم گشتی و 5 هزار نیرو از بخش های دیگر نیروی انتظامی به پلیس راهور برای کنترل ترافیک سفرهای پایان شهریور خبر داد و افزود: این نیروها آموزش های لازم را دیده اند و در استانها بر اساس حجم فعلی تردد مستقر شده اند. در حال حاضر یک سوم به توان پلیس راهور در طرح تابستانی افزوده شده است و خوشبختانه آمار تلفات شهریور ماه تا امروز کاهش نشان می دهد.

مومنی در مورد استفاده از بالگرد برای کنترل ترافیک گفت: برای افزایش قدرت تحرک پلیس و رصد نقاط کور و مناطقی که به دوربین ثبت تخلف مجهز نشده اند از بالگرد استفاده می کنیم ضمن اینکه برخی بالگردهای پلیس قدرت تصویربرداری از تخلفات را دارند و بر همین اساس خودروهای متخلف پس از تصویربرداری توسط بالگرد اعمال قانون می شوند.

کد خبر 272217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha