با گذشت چند‌ماه از تدوین و ارائه طرح بازنگری در شیوه نامه ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی، این طرح همچنان درانتظار تصویب و ابلاغ وزارت صنعت است.

خودرو

انتقادها نسبت به نحوه كنوني رده‌بندي كيفي خودروهاي داخلي و عدم‌تأثير آن بر جلوگيري از توليد وعرضه خودروهاي بي‌كيفيت در حالي ادامه دارد كه دستگاه‌هاي نظارتي توجه به خواست واقعي مشتريان در مورد بهبود كيفيت خودروهاي داخلي را در گرو تمركز بيشتر بر ايرادات عملكردي خودرو با تعيين استانداردهاي سختگيرانه‌تر در شيوه نامه جديد ارزيابي كيفي خودروها مي‌دانند.

اين شيوه نامه كه از چند‌ماه پيش توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران تهيه و براي تصويب نهايي به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده، همچنان در انتظار ابلاغ وزير صنعت است. شيوه‌نامه‌اي كه با ابلاغ و اجراي آزمايشي آن از نيمه دوم امسال، در سال آينده مبناي ارزيابي قرارخواهد گرفت ودر آن توجه به عيوب عملكردي خودروهاي داخلي جايگزين عيوب ظاهري و مونتا‍‌ژي در روش كنوني رده‌بندي كيفي خودروها در 2رده خوب و خيلي خوب مي‌شود.

علي عالي نهاري، مدير مهندسي بازرسي خودرو شركت بازرسي كيفيت و استاندارد گفت: در شيوه‌نامه جديد تمركز بيشتر بر ايرادات عملكردي خودروها بوده و تأييد كيفيت خودروها با استانداردهاي سختگيرانه‌تري صورت مي‌گيرد. وي افزود: با اين طرح خودروسازان چاره‌اي جز بهبود كيفيت محصولات خود نخواهند داشت.

کد خبر 272184

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha