مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

جشنواره زنان و تولید ملی دیروز با حضور ۱۰۰شرکت تولید‌کننده شامل مراکز کار آفرینی کوثر و برندهای برتر، پنجمین دوره خود را در بوستان گفتگو آغاز کرد.

قالیباف

اين دوره نمايشگاه كه تا 4مهرماه برپاست همانند دوره‌هـاي پـيـشـيـن، مـحـصولات توليدكنندگان و زنان سرپرست خانوار را در كنار برندهاي معتبر در معرض نمايش و فروش قرار داده است.محمدباقرقاليباف، شهردار تهران طي سخناني در اين مراسم ضمن اشاره به فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه زنان در شهرداري تهران گفت: امروز مكلف هستيم حضور زنان را كه رشد كمي داشته، ارتقا داده و به حضور كيفي و تأثير‌گذارتر در عرصه‌هاي مختلف تبديل كنيم و اين كار با سخنراني و رفتارهاي شعارگونه و تهييج‌آميز كه برخي انجام مي‌دهند، عملي نيست.

وي خطاب به زنان جامعه و فعالان عرصه‌هاي گوناگون اظهار كرد: زنان خودشان بايد مقايسه كنند و ببينند آنها كه شعار مي‌دهند، تاكنون چه اقدام عملي انجام داده‌اند. زنان امروز با مشكلات اساسي روبه‌رو هستند اما با شعارزدگي و غوغاسالاري و رفتارسياسي، مشكلات زنان جامعه قابل حل نيست. شهردار تهران با اشاره به اقداماتي كه طي اين سال‌ها در حوزه توانمندسازي زنان سرپرست خانوار و تشكيل اين بخش در شهرداري تهران انجام شده، آن را در تاريخ بلديه بي‌سابقه خواند. وي به نقش زنان در عرصه انقلاب و دوران دفاع‌مقدس نيز اشاره كرد و گفت: شهرداري تلاش كرد بستر لازم براي فعاليت اين زنان و همه زنان جامعه را با راه‌اندازي كوثرها، مجموعه‌هاي شهربانو، بوستان‌هاي بانوان و اقدامات فرهنگي ويژه بانوان فراهم كند؛ ما عمل كرده و شعار نمي‌دهيم.

اكنون آن افراد هم بگويند كه چه‌ كرده‌اند. شهردار تهران با اشاره به سابقه حضور خود در نيروي انتظامي، ورود پليس زن به اين مجموعه را از جمله اقدامات انجام‌شده نام برد و گفت:‌ تا پيش از ورود من به نيروي انتظامي با حضور افسران و درجه‌داران زن مخالفت مي‌شد اما امروز فعاليت افسران ارشد زن را در اين حوزه مشاهده مي‌كنيد. حالا غوغاسالارها هر حرفي مي‌خواهند، بزنند. ما به زنان در عرصه اجتماعي و در عمل اين را گفته و به آن اعتقاد داريم. قاليباف با تأكيد بر اينكه هويت اسلامي و كرامت زن در جامعه و فرهنگ ايراني و اسلامي و غيرت ما و حرمت زنان اجازه نمي‌دهد بعضي كارها را به زنان واگذاركنيم، افزود:‌ اين به‌معناي اينكه نابرابري ايجاد كرده‌ايم، نيست.

چرا شعار بي‌ربط داده و حرف بي‌خود مي‌زنيم؟ چرا بايد به گذشته خود افتخار نكرده و از فرهنگ غرب و شرق تبعيت كنيم؟ غيرت كدام مرد ايراني اجازه مي‌دهد زن نظامي و درجه‌دار را ماه‌ها به دور از خانواده به پاسگاه مرزي بفرستيم يا او را مسئول سوت‌زدن و بازكردن ترافيك بر سر چهارراه‌ها قرار دهيم؟ حالا اگر اين كار را انجام ندهيم، نابرابري كرده‌ايم؟! آيا اين به‌معناي آزادي و ايجاد اشتغال براي زن است؟! وي افزود: در حوزه مديريتي جايي كه مسئوليت با زنان بوده كارها با مديريت‌بهتر، سالم‌تر و كم‌هزينه‌تر اداره مي‌شود پس چرا حوزه‌هاي مديريتي را به زنان نداده و بيشتر نقش تلفنچي را به آنها واگذار مي‌كنيم؟

اين حرف را همانروز كه بعضي‌ها با پليس زن مخالف بودند نيز گفتم. در شهرداري نيز پست‌هايي داريم كه حداقل 15ساعت زمان كاري‌شان است و امكان فعاليت زنان در اين بخش‌ها نيست. شهردار تهران خاطرنشان كرد: ‌آنجايي‌كه ما نبايد فرقي قائل شويم، انسانيت انسان‌هاست و بايد همه را يك نوع ببينيم و جنسيت معنا ندارد؛ جايي‌كه بايد آزادگي را براي همه انسان‌ها ببينيم و اميد است نقش زن را در الگوي پيشرفت ايراني - اسلامي شاهد باشيم.

کد خبر 272177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha