همشهری آنلاین: شصت و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل روز سه شنبه به ریاست سام کوتسا از اوگاندا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، مجمع عمومی سازمان مل روز دوشنبه به کار شصت و هشتمین نشست این مجمع پایان داد و پیشرفت‌هایی در ارائه اصول اولیه و دستور کار توسعه پس از 2015 حاصل شد.

جان آشه، رئیس شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی در آخرین سخنرانی خود گفت که بحث و رایزنی‌های قوی درباره تشریح مسائل حساس برگزار شد که باید در مذاکرات آتی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی خطاب به 193 عضو مجمع گفت: این تحولات و فعالیت‌ها به نتایج مثبتی رسیده است و دستاوردهای بسیاری حاصل شده که موجب غرور قابل توجهی می‌شود.

به گفته این مقام، بیش از 300 قطعنامه و 80 تصمیم در جریان این دور از نشست اتخاذ شد که از سپتامبر سال گذشته آغاز شده بود. این اقدامات شامل موضوعات بسیاری از جمله خلع سلاح هسته‌ای، اجرای قانون در سطح ملی و بین‌المللی، تامین مالی برنامه‌های توسعه، استفاده صلح آمیز از فضا، حق حریم شخصی، امنیت روزنامه نگاران و بودجه عملیات‌های حافظان صلح بود.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز در نشست پایانی گفت: ما به یک سال کار و پیشرفت پایان می‌دهیم. در دوران ریاست جان آشه، وی هر اقدامی لازم بود انجام داد تا اطمینان حاصل کند که کارهای مجمع عمومی رو به پیشرفت است و با بهترین اثرگذاری انجام می‌شود. گمان می‌کنم که این نشست مجمع عمومی صحنه را برای موفقیت دستور کار توسعه پس از 2015 آماده کرده است.

وی در پایان تاکید کرد که انتظار دارد سام کوتسا، رئیس آتی مجمع عمومی این کار را در سال آتی نیز ادامه دهد. نشست افتتاحیه شصت و نهمین مجمع عمومی امروز 16 سپتامبر در ساعت سه عصر به وقت محلی برگزار می‌شود.

روز دوشنبه (22 سپتامبر) و روز سه شنبه (23 سپتامبر) نشست عالی رتبه مجمع عمومی با نام کنفرانس جهانی مردم بومی برگزار می‌شود.

کد خبر 272122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha