گروه سیاسی: سخنگوی وزارت ‌امور خارجه با اشاره به بروز تأخیر در بررسی تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران و تأکید بر اینکه

ایران همواره بر ادامه رویکرد منطقی و گفت‌وگو تأکید کرده‌ است، گفت: شواهد حاکی از تقویت رویکرد منطقی در میان کشورهای عضو گروه  1+5 در قبال برنامه هسته‌ای ایران است. 

سید محمد علی حسینی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران و در حالی که پاسخ چند پرسش را به آینده موکول کرد، افزود: روند مذاکرات با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین مذاکرات لاریجانی - سولانا سازنده و رو به جلو بوده است.

بنا بر خبری که ایرنا آن‌را منتشر کرد، وی در پاسخ به این پرسش که بازرسان آژانس چه زمانی برای بازرسی از راکتور تحقیقاتی اراک به ایران خواهند آمد، گفت: براساس توافقات دوره اول گفت‌وگوهای ایران و آژانس، طرفین در حال بررسی این موضوع هستند.

همچنین به گزارش ایسنا حسینی در پاسخ به سؤالی در مورد پیشنهاد البرادعی برای مذاکره مستقیم ایران و آمریکا درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت:  ما تا کنون هیچ پیشنهادی را از سوی البرادعی دریافت نکرده‌ایم.

مشخص نیست

حسینی در کنفرانس خبری، زمان انجام مذاکرات ایران و آمریکا، مذاکرات لاریجانی و سولانا، سفر نخست وزیر عراق و سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به تهران را نامشخص دانست و در ادامه درباره فتوای منتسب به روحانیون وهابی مبنی بر وجوب تخریب عتبات عالیات گفت: ما هنوز خبر موثقی از صحت این فتوا در دست نداریم، اما این گونه اقدامات باعث فتنه گری در جهان اسلام خواهد شد و این، خارج از مواضع و موازین دولتمردان سعودی است و مطمئنیم دولتمردان سعودی توان لازم برای جلوگیری از این مسائل را دارند.

کد خبر 27208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز