همشهری‌آنلاین: به مناسبت ۳۵ امین سالگرد درگذشت پدر موسیقی نوین ایران و نوازنده قدرتمند تار کلنل علی‌نقی وزیری جلسه‌ای پیرامون نقد و بررسی آثار متعدد و متفاوت او و به منظور بررسی جایگاه وی در موسیقی و هنر ایران زمین در شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود.

وزیری

علی عظیمی‌‌نژادان منتقد و پژوهشگر حوزه موسیقی که اجرای این نشست بر عهده اوست ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: شیوه برگزاری این جلسه بصورت میزگردی خواهد بود و هدف این است که با حضور موافقان و منتقدان کلنل وزیری، نگاهی متفاوت و به دور از مدح وذم به آثار او افکنده شود.

در این جلسه ۳ موسیقی‌دان با ۳ نگاه مختلف از ۳ نسل گوناگون حضور دارند: مجید کیانی ٬نادر مشایخی و پیمان سلطان و امیر رامین هم به صورت اختصاصی در باره آثار وزیری درزمینه موسیقی کودک سخن خواهد گفت.

 کلنل وزیری به سال ۱۲۶۶ در تهران و از یک خاندان نظامی به دنیا آمد. ودر شهریور ۱۳۵۸درگذشت. از آثار آهنگسازی او می‌توان به سمفونی نفت٬سمفونی شوم٬شکایت نی٬کاروان٬دخترک ژولیده(برای تار) و...اشاره کرد.

این جلسه در ساعت 17 روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳  در شهر کتاب فرشته واقع در میدان تجریش ٬خیابان علیرضا دربندی (مقصود بیک)٬نرسیده به چهار راه حسابی٬پلاک۳۲برگزار می‌شود.

کد خبر 271946

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha