گروه اجتماعی: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به نقص قوانین موجود در تعریف مخدرهای شیمیایی و به شمار نیاوردن روان‌گردان‌ها در دایره مواد مخدر اعلام کرد: اصلاح این قوانین و پیش‌نویس قانون جدید در مرحله بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد.

اسماعیل احمدی مقدم، با بیان این که متاسفانه هنوز در نظر بسیاری از مردم انواع روان‌گردان‌ها اعتیادآور و خطر ساز نیست، اذعان کرد: رفع مشکل قانونی در سیاست‌های کلی مبارزه با موادمخدر شیمیایی جدید، یعنی روان‌گردان‌ها در زمینه طبقه‌بندی تشخیص بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی با تاکید بر این که سیاست‌های کلی در امر مبارزه با روان‌گردان‌ها باید هر چه سریع‌تر به قانون تبدیل شود، تصریح کرد: ارتقای آموزش عمومی جامعه و آشناسازی هر چه بیشتر آن‌ها با تخریب‌های جسمی و آسیب‌های روانی اعتیاد به روان‌گردان‌ها، نه تنها یک شعار، بلکه یک ضرورت است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: آشنایی جامعه با آسیب‌های این مواد نسبت به سال‌های آغازین ورود آن به کشور به تدریج افزایش یافته است و قطعا افزایش هر چه بیشتر این آگاهی در رفع سریع‌تر نقص قوانین موثر است.

وی با اعلام این که تهیه برنامه‌های آموزشی و تبلیغی در امر مبارزه با روان‌گردان‌ها به طور جدی در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، تصریح کرد: در رابطه با روان‌گردان‌ها نه تنها با توزیع‌کنندگان بلکه با مصرف‌کنندگان نیز به شدت برخورد می‌شود.


احمدی مقدم ضمن ابراز تاسف از افزایش هر ساله مصرف روان‌گردان‌ها در کشور، با اشاره به فرمول‌ها و اشکال متفاوت این مواد گفت: تشخیص مواد روان‌گردان در مواقعی حتی از داروهای پزشکی ممکن نیست و این امر مبارزه با توزیع این مواد را تا حدی پیچیده می‌کند که در این راستا افزایش مهارت‌های حرفه‌ای پلیس و دستگاه‌های مبارزه با مواد مخدر نیز در حال انجام است.

کد خبر 27171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز