سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

وزیر اقتصاد، نوسانات اخیر بازار ارز را طبیعی دانست و اطمینان داد که تغییر و تحول جدی در بازار ارز رقم نخواهد خورد.

سکه  ارز

بازار ارز طي 2هفته اخير تا حدودي از فضاي آرام خود فاصله گرفته است تا بهاي دلار از محدوده 3هزار و 100تومان خارج شود و به 3هزار و 180تومان برسد.از ابتداي هفته گذشته با انتشار اخباري مبني بر اعمال تحريم جديد عليه ايران، آرامش بازار ارز تحت‌تأثير قرار گرفت. پس از آن برخي شايعات در بازار به گوش رسيد كه از تصميم دولت براي بالا بردن نرخ ارز رسمي حكايت داشت.

اين موضوع اما بلافاصله از سوي دولت تكذيب شد و سخنگوي دولت رسما اعلام كرد كه دولت به‌دنبال تك‌نرخي كردن ارز است و در اين راه بايد نرخ ارز در بازار آزاد به سمت نرخ رسمي حركت كند. ولي‌الله سيف رئيس‌كل بانك مركزي هم اعلام كرد كه سياست بانك مركزي ايجاد تعادل در بازار ارز است و آرامش بازار ارز مانند يك سال گذشته تداوم خواهد يافت.

وزير امور اقتصادي و دارايي نيز تغيير در نوسانات اخير نرخ ارز را طبيعي و روزمره دانست. علي طيب نيا در حاشيه همايش تدوين برنامه راهبردي وزارت اقتصاد گفت: اين نوسانات عادي است. بعضا اين نوسانات منشأ خارجي دارد يا ناشي از نوسانات گذراست. وي افزود: مطمئن باشيد مانند يك سال گذشته تغيير و تحول جدي در بازار ارز نخواهيم داشت.

  • كاهش قيمت طلا و سكه

در بازار طلا و سكه نيز نرخ‌ها بر مبناي تحولات بازار ارز و نوسانات بازار جهاني طلا تعيين مي‌شود. بر اين اساس روز گذشته كاهش 12دلاري در بهاي جهاني طلا موجب شد تا هر اونس طلا با قيمت يك هزار و 256دلار معامله شود. اين موضوع كاهش قيمت سكه و طلا در بازار ايران را رقم زد. قيمت سكه تمام بهار آزادي با كاهش 3هزار توماني به 941هزار تومان رسيد.

کد خبر 271485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha