همشهری آنلاین: وزیر کشور از دستگیری تعدادی اتباع افغانستانی و پاکستانی که قصد عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، رسیدن به خاک عراق و پیوستن به گروه تروریستی داعش را داشتند، خبر داد.

رحمانی فضلی

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی این مطلب را در حاشیه همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور و در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود گروه تروریستی داعش در ایران نیرو جذب می‌کند، بیان کرد.

وزیر کشور با تاکید بر این که چنین خبری به هیچ عنوان صحت ندارد، اظهارداشت: البته در این زمینه مواردی در افغانستان و پاکستان وجود داشته که قصد عبور از خاک جمهوری اسلامی ایران را داشتند.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما در چندین مورد مانع ورود آنها به کشور و عبور از مرزهای ایران شدیم و چند مورد بازداشتی نیز در این زمینه داشته ایم.

وی تاکید کرد: نیروهای امنیتی و ساکنان در نزدیکی مرزهای ایران نسبت به تهدیدات گروهک های تروریستی در هوشیاری کامل هستند.

وی یادآور شد: جذب نیرو از داخل کشور توسط گروهک تروریستی داعش وجود ندارد البته این به معنای آن نیست که تروریست‌های داعش تبلیغات نمی‌کنند چرا که در فضای مجازی به تبلیغات می‌پردازند و تماس‌هایی هم در این زمینه می‌گیرند.

رئیس شورای امنیت کشور تصریح کرد: به چند دلیل خطر این گروهک تروریستی در کشور ما وجود ندارد چرا که ساکنان مناطق مرزی ایران بسیار هوشیار هستند.

رحمانی فضلی همچنین گفت: نیروهای امنیتی ایران نیز کاملا مسلط هستند و این گروه تروریستی در خاک عراق در حال شکست است.

وی خاطرنشان کرد: گروه تروریستی داعش که به مردم عراق خسارت‌های زیادی وارد کرده اند ناموفق و در حال عقب نشینی است.

وزیر کشور در ادامه درباره نشست معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های وزارت کشور گفت: هرچند ماه یک بار جلساتی را با معاونان سیاسی و امنیتی و بقیه معاونت‌های استانداری‌ها برگزار می‌کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که ما در مرزها در شرق و غرب کشور داریم در همایش امروز موضوع مناطق مرزی مورد بررسی قرار گرفت.

وی، مهم ترین محور این همایش را بررسی مرزهای شرقی و غربی کشور ذکر کرد و گفت: ما در مرزها آمادگی کامل داریم و در این همایش موضوعات این مهم را بررسی کردیم.

وزیر کشور همچنین درباره معرفی معاون سیاسی وزارت کشور گفت: گزینه‌هایی وجود دارد که در حال مشورت و بررسی هستیم.

رحمانی فضلی درباره سرنوشت جمشید دانایی فر مرزبان ربوده شده ایرانی نیز گفت: اطلاعات جدیدی درباره وی به دست نیامده است، اما فعالیت دیپلماسی و امنیتی درباره تعیین تکلیف این فرد ادامه دارد.

وی یادآور شد: در سال گذشته در چند مورد از ظرفیت اجتماعی استفاده کردیم که نمونه بارز آن آزادی شمشیرباز ربوده شده ایرانی و همراه آن و سایر موضوعات امنیتی اجتماعی بود.

وی به هلاکت عبدالرئوف ریگی اشاره کرد و گفت: عبدالرئوف و دار و دسته‌اش که گروگانگیری را انجام دادند به دلیل همین مباحث و موضوعات در درون دچار تفرقه شدند که منجر به هلاکت آنان شد.

وزیر کشور در مورد بررسی قانون احزاب توسط کمیته تعیین شده گفت: این کمیته تشکیل شده و جلسات آن در بخش آموزش به مسوولیت آقای دکتر افتخاری برگزار می‌شود که البته از گروه‌ها و احزاب مختلف نیز دعوت صورت می‌گیرد؛ از مجلس شورای اسلامی هم در این کمیته حضور دارند و این کمیته در حال بررسی موضوعات است.

رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که آیا گروهک تروریستی داعش قصد تجاوز به مرزهای ما را دارد، اظهارداشت: آنها برنامه‌های وسیعی داشتند و حتی قصد شعبه زدن در هند را مطرح کرده‌اند که حتما این موضوع نیز جزو برنامه‌ها و قصدشان بوده است.

وی تصریح کرد: در صحبت‌ها و اعترافاتی که ما از برخی بازداشت شدگان دریافت کرده‌ایم و حتی درباره برخی اسناد به دست آمده متوجه شده‌ایم که چنین برنامه‌ای را داشته‌اند اما قدرت جمهوری اسلامی ایران بسیار بیشتر از آن حدی است که یک فرقه و یا گروهک انحرافی قصد خاصی داشته باشد.

وزیر کشور در ادامه درباره دستاورد سفر اخیر هیات دولت به مشهد مقدس گفت: سفر بسیار تاثیرگذاری بود که در حوزه‌ها و محورهای مختلف برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفت که یکی از مهم‌ترین مسایل مطرح شده بحث حاشیه نشینی بود و دولت تصمیم گرفت تا سه ماه آینده این کار را ساماندهی کند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: موضوعاتی نظیر کمربندی سبز مشهد، بررسی حوزه آب و سدها، آلودگی رودخانه شفکو، رسیدگی به حوزه حمل و نقل شهری مشهد، برقی کردن راه تهران - مشهد و احداث راه آهن گرگان به مشهد از جمله تعدادی برنامه‌های مدنظر بود.

وی در ادامه درباره طرح قانون بازنگری شوراها نیز گفت: در مورد شوراها بر روی چند موضوع برنامه‌ریزی کردیم تا قوانین آن را بازنگری نماییم.

وزیر کشور ادامه داد: در زمینه شوراها برخی موارد وجود دارد که کاستی‌هایی در قانون فعلی داریم و بعضی موارد هم باید به قانون فعلی اضافه شود تا کارآمدی شوراها را تقویت کند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در وزارت کشور کارگروهی تشکیل شده که این کارگروه قانون شوراها و شهرداری‌ها را بررسی می‌کند و ما در این باره تجربیات لازم را جمع آوری کرده‌ایم تا بتوانیم لایحه مناسب و موثری در حوزه شهرداری‌ها و شوراها ارایه دهیم.

وی همچنین درباره انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و آمادگی وزارت کشور اظهارداشت: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات میان دوره‌ای در سه شهر مورد نظر را داریم که البته باید در این زمینه هماهنگی با شورای نگهبان صورت بگیرد.

کد خبر 271300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha