مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از محققان برای اولین بار موفق شدند میان دو مغز انسان، یکی در فرانسه و دیگری در هندوستان، از طریق تله پاتی ارتباط برقرار کنند.

تله‌پاتی

براساس گزارش تلگراف، براي اولين‌بار دانشمندان توانسته‌اند بدون اينكه تماسي ميان دوفرد برقرار شود، از مغز يكي به مغز ديگري پيامي را به فاصله هزاران مايل دورتر ارسال كنند.

محققان با انجام آزمايشي نشان دادند تكنولوژي مي‌تواند براي انتقال اطلاعات از مغز يك فرد به مغز فردي ديگر، حتي اگر اين دو هزاران كيلومتر از يكديگر فاصله داشته‌باشند، استفاده كرد. در حقيقت محققان از تكنولوژي براي ارتباط دادن الكترومغناطيسي مغزها به يكديگر استفاده كرده‌اند.

براي انجام اين آزمايش،‌ يكي از داوطلبان حسگرهاي الكتروانسفالوگرام يا EEG متصل به اينترنت و وايرلسي را به سر گذاشت و به موضوعي ساده، مانند سلام كردن فكر كرد.

رايانه‌اي واژه‌هايي كه داوطلب به آنها فكر مي‌كرد را به كد‌هاي صفر و يك ديجيتال تبديل كرد و سپس اين پيام را از هندوستان به فرانسه ارسال كرد. پيام از طريق روباتي به داوطلب گيرنده منتقل شد و گيرنده پيام را به شكل پالس‌هاي محرك مغزي به شكل فلش‌هاي نوري مشاهده كرد.

به گفته محققان هدف درك امكان برقراري ارتباط مستقيم ميان دو انسان به واسطه خواندن فعاليت‌هاي مغزي يكي از داوطلبان و تزريق اين فعاليت‌ها به مغز داوطلب ديگر در فاصله‌اي طولاني بوده‌است.

کد خبر 271257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha