یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروه«کوارتت کاسته» کنسرت خود را به مدت دو شب و در قالب برنامه «بازی گوش» موسسه فرهنگی هنری هرمس، در فرهنگسرای نیاوران برگزار کرد.

کنسرت گروه کاسته

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، کنسرت کوارتت کاسته در میان استقبال علاقه‌مندان به موسیقی با اجرا در روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریور در فرهنگسرای نیاوران به اجرای قطعاتی از اثار اجرا شده در کنسرت قبلی و قطعات جدید پرداخت.
در هر اجرا ده قطعه نواخته شد که برخی از این قطعات از آلبوم در دست انتشاری است که زمستان امسال توسط نشر هرمس منتشر می‌شود.
قطعات ایستگاه نخست، سه و نیم، ضرباهنگ یکم، تهران، تلمسی، خاکستری کثیف، کاشف به عمل آمد، پرده‌ی 7، اسکرتزو برای کلاغ صورتی و آلگرو جلو شاهی، آثاری بود که در این کنسرت نواخته شد.

در شب دوم اجرای کوارتت کاسته مهمانان ویژه‌ای در سالن حاضر بودند. سفیر سوئد و ژاپن، جانشین سفیران آلمان، سوئیس و اتریش مهمانان خارجی این کنسرت بودند. همچنین هنرمندانی چون رامبد جوان، علی بوستان، شهرام غلامی و امید روحانی دیگر مهمانان این کنسرت بودند.
رامین صدیقی، مدیر نشر موسیقی هرمس و برگزارکننده این کنسرت درباره این اجراها گفت: خوشبختانه در این دو اجرا تمام بلیت‌ها به فروش رفت و علاقه‌مندان به موسیقی استقبال خوبی از این اجرا داشتند.
صدیقی درباره امکان تمدید این اجراها اظهار کرد: ما در خرداد امسال همین کنسرت را در سالن رودکی اجرا کردیم و این کنسرت در نیاوران در واقع تمدید همان اجرا بود. ما برنامه‌های دیگری در پیش داریم و امکان تمدید دوباره این اجرا برایمان وجود ندارد.

کوارتت کاسته که بانی آن احسان صدیق است، در اواخر سال ۹۱ تشکیل شد. موسیقی آن‌ها مبتنی بر خلاقیت گروهی و انفرادیِ اعضایش است و قالب آن از ریتم محلی تا ساخته‌های آزاد را شامل می‌شود. آن‌ها تمایل به خلق آثاری دارند که بازتابنده نگاه امروزیشان به موسیقی جهان باشد. کوارتت کاسته گذر خود از میان موسیقیِ دهه ۷۰ میلادی تا رقص‌های محلی، از موسیقی آوانگارد سده بیستم تا موسیقی جَز معاصر را با چاشنی بداهه نوازی، به ساختاری شنیداری تبدیل می‌کند. کاسته پس از اجراهای موفق خود در تهران، وین، براتیسلاوا و بوداپست برای دومین بار در تهران به روی صحنه رفت.

نوازنده‌های کوارتت «کاسته» عبارتند از احسان صدیق (گیتار الکتریک)، مازیار یونسی (پیانو، آوا)، پیتر سلیمانی‌پور (ساکسوفن/کلارینت)، روزبه فدوی (درامز).

کد خبر 271208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha