شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: زنیتایم (Zenytime) یک شرکت تکنولوژی آمریکایی که به دنبال تولید فرآورده‌‌هایی برای کاهش استرس و ایجاد آرامش روانی با استفاده از تمرین‌های تنفسی است، نخستین محصول خود را عرضه کرده است: یک وسیله متصل‌شونده به تلفن یا تبلت که تنفس را به کنترل‌های بازی تبدیل می‌کند.

این بازی‌ها کاربران را برای انجام تمرینات تنفسی سلامت‌بخش بر روی تلفن هوشمند یا تبلت‌شان هدایت می‌کند.

به گزارش ای بی سی این وسیله کوچک را می‌توان در جیب یا کیف نگهداشت یا به دسته کلید وصل کرد. این وسیله جانبی بلوتوثی به نام Puck دارای یک حسگر انحصاری است که تنفس کنترل‌شده فرد را ردیابی می‌کند و آن را به کنترل‌های بازی ترجمه می‌کند. Puck در عین حال سرعت ضربان قلب و میزان اکسیژن خون را هم ثبت می‌کند. این وسیله از طریق بلوتوث 4.0 به پلتفرم‌های موبایل iOS و آندروید متصل می‌شود.

بازی‌های زنیتایم طوری طراحی شده‌اند که کاربر را به تنفس ریتمیک و عمیق وادارند و به این ترتیب به ادعای شرکت سازنده اکسیژن بیشتری به بدن برسد و فرد بهتر بتواند بر استرس‌هایش غلبه کند.

زنیتایم می‌گوید برای ساختن این وسیله با کارشناسانی مانند دکتر ملیسا کنراد استاپلر، سردبیر پزشکی ارشد سایت emedicineHealth.com و دکتر جیم تایلور آسیب‌شناس استادیار دانشگاه سان‌فرانسیسکو مشورت کرده است.

کد خبر 271133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha