همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از افزایش تعداد امضاهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش به بالای ۵۰ امضا خبر داد.

یوسفیان ملا

عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با ایلنا در ارتباط با آخرین وضعیت استیضاح وزیر آموزش و پروش گفت: تعداد امضاهای این استیضاح در تعطیلات مجلس در حال افزایش است و استیضاح كنندگان نیز برای مطرح كردن این استیضاح جدی هستند.

نماینده لاریجان در مجلس شورای اسلامیادامه داد: این استیضاح به هیچ عنوان سیاسی نبوده است و نمایندگان به صورت جدی از انتصابات وزیر آموزش و پرورش ناراضی هستند. حتی عده‌ای از نمایندگان اصلاح طلب نیز این استیضاح را امضا كرده‌اند و عده زیادی از نمایندگان هم اعلام كرده‌اند كه نسبت به این استیضاح بی‌میل نیستند و از آن حمایت خواهند كرد.

این عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال كه چرا آقای فانی از استیضاح خود اعلام بی‌خبری كرده است نیز خاطرنشان كرد: ایشان كاملا در جریان هستند و اگر خودشان هم ندانند معاون پارلمانی وزارت‌خانه شان می‌دانند كه ما در طرح استیضاح جدی هستیم و قصد كوتاه آمدن نداریم.

یوسفیان ملا افزود: ما بازهم به وزیر آموزش و پرورش اعلام می‌كنیم كه اگر در این دو هفته‌ای كه از تعطیلات مجلس باقی مانده است نسبت به وضعیت انتصابات سامان‌دهی داشته باشند از استیضاح منصرف می‌شویم اما تا به حال حركتی از وزیر ندیده‌ایم و ظاهرا قصد جلو آمدن ندارند. از همین رو بدون شك با پایان تعطیلات مجلس استیضاح را به هیات رییسه تحویل و برای مطرح شدنش پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

گفتنی است طی هفته‌های اخیر تلاش های زیادی برای مطرح نشدن استیضاح‌های جدید در مجلس شده بود كه ظاهرا ناكام مانده است.

کد خبر 271117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha