شنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

گروه شهری: با پایان بافت فرش 6 هزار متری مسجد شیخ زاهد ابوظبی بزرگترین فرش جهان در روز 9 مرداد ماه رونمایی می‌شود.

پس از بافت فرش پنج هزار متری توسط شرکت سهامی فرش ایران برای مسجد سلطان قابوس کشور عمان، این شرکت در اقدامی منحصر به فرد فرش مسجد ابوظبی را به متراژ 6 هزار متر بافت و این فرش هم اکنون آماده رونمایی و انتقال به کشور امارات است.

محمد باقری مجد مشاور مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران با اعلام این خبر گفت: فرش مسجد شیخ زاهد در نه قطعه و به سفارش کشور امارات برای مسجد در حال ساخت شیخ زاهد بافته شده است که همزمان با پایان ساخت این مسجد بافت فرش مورد نظر نیز به پایان رسیده است.

مجد با اشاره به زمان انتقال این فرش به کشور امارات گفت: شرکت سهامی فرش ایران در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی برای انتقال این فرش به کشور مبدا  است.

وی نیمه دوم مرداد ماه را زمان تحویل فرش به مسجد شیخ زاهد دانست و گفت: این فرش می‌تواند بیانگر توانایی ایرانی ها در تولید فرشهای منحصر به‌فرد و سفارش پذیری در بازار فرش باشد.

 از سویی سید جلال‌الدین بصام، مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران نیز در این باره به میراث آریا  گفت: این فرش قرار بود چهارشنبه هفته گذشته رونمایی شود که به‌دلیل شرایط جوی نامناسب قرار است در نهم مرداد این اقدام صورت گیرد.

وی از مشکلات متعددی چون شرایط نامناسب جوی و ناهماهنگی برای حمل این فرش و از سویی آماده نبودن مسجد ابوظبی را دلایل تعویق در رونمایی این فرش دانست و افزود: فرش مسجد شیخ‌زاهد بزرگترین فرش تولید شده در دنیاست و بیانگر اوج هنر و توانایی ایرانی.

لازم به ذکراست که شرکت سهامی فرش ایران با وجود فعالیت مناسب و قابل توجه به دلیل دیون دولت به تازگی در اختیار صندوق سازمان بازنشستگی کشور قرار گرفته است.

کد خبر 27108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز