همشهری‌آنلاین: واشنگتن پست مدعی شد که یک هواپیما از سوی ایران وادار به فرود در فرودگاه بندرعباس شده است.

هواپیما

به گزارش ایرنا٬ واشنگتن پست مدعی شد که این هواپیما شرکت فلای دبی تحت اجاره نیروهای ائتلاف در افغانستان بوده و با 100 سرنشین از نیروهای آمریکایی از پایگاه بگرام به سوی دبی حرکت می‌کرده است.

بر اساس ادعای واشنگتن پست٬ جت‌های ایرانی هواپیمای آمریکایی را که به سوی دبی در حرکت بوده، وادار به فرود کرده‌اند.

نیویورک تایمز نیز به نقل از یک مقام دولتی آمریکا نوشت: فرود این هواپیما در ایران مساله‌ای نیست که موجب نگرانی باشد و ناشی از یک مشکل اداری یا فنی بوده و بزودی حل و فصل می‌شود.

یک سخنگوی سفارت امارات در واشنگتن نیز این موضوع را تائید کرده اما گفته که اطلاعات بیشتری ندارد.

در همين حال به گزارش خبرگزاری فارس، واشنگتن پست مدعی شد که یک هواپیمای تحت اجاره نیروهای ائتلاف در افغانستان که از پایگاه بگرام به سوی دبی حرکت می‌کرد بنا به درخواست ایران وادار به فرود در بندر عباس شد.

بنابر گزارش این روزنامه آمریکایی برج مراقبت در ایران از خلبان خواسته به افغانستان بازگردد ولی پس از انکه خلبان اعلام کرده که سوخت کافی برای بازگشت به پایگاه بگرام را ندارد از وی خواسته شده تا فرود بیاید.

مقامات آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست گفته‌اند که جت‌های ایرانی با اسکورت این هواپیما که حدود 100 مسافر آمریکایی و تعدادی مسافر کانادایی داشته و به سوی دبی در حرکت بوده، آنرا وادار به فرود کرده‌اند.

البته این نشریه در ابتدا مدعی شد که جت‌های ایرانی هواپیمای آمریکایی را وادار به فرود کردند ولی دقایقی بعد با اصلاح خبر خود اعلام کرد که جت‌های ایرانی هواپیمای آمریکایی را «اسکورت» کرده‌اند.

همچنین واشنگتن پست افزوده که برخی مقامات آمریکایی این خبر را رد کرده‌اند و تاکید دارند که هواپیمای این کشور خودش فرود آمده است.

این در شرایطی است که دقایقی پس از این وزارت خارجه آمریکا با رد خبر منتشر شده توسط روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که این هواپیما خودش در ایران فرود آمده است و خبر واشنگتن پست صحت ندارد.

وزارت خارجه آمریکا با رد ادعای وادار شدن این هواپیما به فرود توسط جنگنده‌های ایرانی برخی مسائل بروکراتیک(اداری) را دلیل فرود اعلام کرد؛ همچنین براین اساس قرار است هواپیمای آمریکایی تا ساعتی دیگر از فرودگاه بندرعباس خارج شود.

کد خبر 271024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha