همشهری آنلاین: رئیس عقیدتی سیاسی منطقه ای پدافند هوایی غرب کشور گفت: ۳۶۰۰ نقطه کشور از مرزها تا عمق خاک کشور تحت مدیریت پدافند هوایی قراردارند که کوچکترین تحرکات دشمنان را عقاب گونه در کوه ها زیر نظر دارند.

پدافند هوایی

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد خیرمحمدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان گفت: از سال 1387 به دستور فرمانده کل قوا پدافند هوایی که سال های متمادی زیر نظر نیروی هوایی بود به لحاظ تغییر راهبرد و تاکتیک دشمنان به یک نیروی مقتدر تبدیل شد.

وی اظهار داشت: این پدافند متشکل از نیروهای پدافندی سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی است که هرکدام براساس مسئولیتها انجام وظیفه می کنند.

خیر محمدی ادامه داد: پدافند هوایی در 3 منطقه کشور فعالیت می کند که منطقه غرب کشور شامل همدان، کرمانشاه، مرکزی و ایلام است که این نیروها وظیفه دارند تحرکات دشمن، اقدام حمله دشمن از طریق زمین، هوا، ارتفاع پایین،متوسط و بالا را کشف کنند.

وی با بیان اینکه این نیروها تحرکات را از طریق رادار و ... کشف می کنند، اظهار داشت: یکی از استراتژیک ترین رادارهای پدافند هوایی غرب کشور در منطقه سوباشی همدان قرار دارد که 19 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و این نشان از وفاداری سربازان پدافند هوایی است که با شهادت یکی از جانبازان رادار سوباشی این تعداد به 20 شهید افزایش یافت.

رئیس عقیدتی سیاسی ،منطقه ای پدافند غرب کشور عنوان کرد: در مناطقی که امکان نصب رادار نباشد دیده بان بصری این وظیفه را برعهده دارند که در این زمینه نیز نیروهای سپاه ، ارتش ، بسیج ، نیروی انتظامی نیز فعالیت می کنند و در عرض چند ثانیه اطلاعات را به مرکز مخابره می کنند تا اگر لازم شد با جنگ الکترونیکی ، توپ و موشک کوتاه برد، میان برد و بلند برد و ... با دشمن مقابله کنیم.

خیر محمدی با اشاره به اینکه مناطق تحت مدیریت پدافند هوایی جزو مناطق استراتزیک کشور هستند از بازدید مدیران از این مناطق معذوریم ادامه داد: ما نمی توانیم بسیاری از قدرت های دفاعی خود را در لایه های مختلف به رویت برسانیم امام بدانید اگر شما شبها در آرامش می خوابید فرزندان شما در پداهند هوایی بیدارند و از مرزو بوم این کشور محافظت می کنند.

وی تحت فرمان بودن خدا ، پناهگاه بودن برای مردم و زینت کشور بودن را 3 ویژگی نیروهای پدافند عنوان و خاطرنشان کرد: ما برای دفاع از کشور نه تنها در درون مرزها بلکه در بیرون مرزها نیز با دشمن می جنگیم و مثل عراق و سوریه اجازه نمی دهیم که دشمنان تا خیابان های ما ورود پیدا کنند.

کد خبر 270983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha