همشهری‌آنلاین: همزمان با اعلام گروه حوثی‌ها مینی بر ادامه تظاهرات خود علیه دولت یمن، منابع آگاه در یمن از کشته شدن چند تن از حوثی‌ها و افراد مسلح قبایل در شمال این کشور خبر دادند.

تاکید حوثی‌ها بر ادامه تظاهرات‌ها علیه دولت یمن

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع امنیتی در یمن اعلام کردند که در پی وقوع درگیری‌هایی میان گروه حوثی‌ها و افراد مسلح قبایل در استان الجوف واقع در شمال یمن چند تن از حوثی‌ها و افراد مسلح قبایل کشته و زخمی شدند. همچنین چند تن از نیروهای ارتش نیز در این درگیری‌ها کشته شدند.

منابع محلی در یمن اعلام کردند که این درگیری‌ها پس از آن رخ داد که گروه حوثی‌ها به پایگاه الساقیه در منطقه الغیل در شمال صنعا یورش بردند.

به گزارش این منابع، قبایل حوثی‌ها تلاش می‌کردند تا کنترل شهرک فرده در شمال صنعا را و همچنین کنترل مسیر بین صنعا و شهر مارب را در دست بگیرند. همچنین چند تن از حوثی‌ها در درگیری‌هایی در منطقه الحریشاء در استان مارب واقع در شمال یمن کشته و زخمی شدند.

تحلیل‌گران و ناظران در یمن اعلام کردند که حوثی‌ها در تلاش برای گسترش سلطه نظامی خود در نزدیکی‌های صنعا هستند.

از سوی دیگر گروه حوثی‌ها روز پنج شنبه دست به تظاهرات در برخی خیابان‌های صنعا علیه دولت زدند. همچنین حوثی‌ها از تمامی حامیان خود خواستند تا به تظاهرات خود علیه دولت همچنان ادامه دهد. همچنین هیئت ریاستی "اتحاد ملی حمایت از دستاوردهای یمن" از تمامی یمنی‌ها خواست تا روز جمعه در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن و ارتش این کشور دست به تظاهرات گسترده‌ای بزنند.

روز گذشته نیز هزاران تن از یمنی‌ها در حمایت از رئیس جمهور یمن و مخالفت با خشونت و درگیری در این کشور دست به تظاهرات زدند.

کد خبر 270949

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha