همشهری آنلاین: رییس دانشگاه آزاد اسلامی از تصویب اساسنامه سازمان سما، ایجاد معاونت اقتصاد و سرمایه‌‍گذاری و افزایش حداقلی شهریه دانشجویان رشته پزشکی در پنجمین جلسه هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر حمید میرزاده در حاشیه پنجمین جلسه هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی كه به رياست آيت‌الله هاشمي رفسنجاني برگزار شد، با بیان اینکه هیات امنا یکی از ارکان مهم دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‌رود، با اشاره به تصویب اساسنامه سازمان سما، افزود: اساسنامه سازمان سما که شامل مدارس غیرانتفاعی سما و دانشکده‌های مهارت‌محور سما است، در سال 1374 تدوین شده بود که با توجه به تحولات اخیر در برنامه‌های دانشگاه نیاز به بازنگری داشت.

وی درباره ضرورت این بازنگری، خاطرنشان کرد: در برنامه‌های اخیر دانشگاه آزاد، ماموریت‌های جدیدی برای سازمان سما از جمله افزایش مشارکت در برنامه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و ... در نظر گرفته شده است، همچنین تاسیس مدارس بین‌المللی دو زبانه سما و تمرکز بر روی فعالیت‌های کاربردی و مهارت‌محوری از دیگر مواردی است که در اساسنامه جدید سازمان سما مورد توجه قرار گرفته است.

میرزاده به مصوبه افزایش نرخ شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اشاره كرد و اظهار داشت: برای نرخ شهریه داشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی (مشغول به تحصیل) نیز مانند سایر رشته‌های علوم مهندسی و ... افزایش حداکثر 15 درصدی در نظر گرفته شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رشته‌های پزشکی بسیار پرهزینه هستند، افزود: شهریه‌ای که از دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اخذ می‌شود، یک سوم شهریه پردیس‌های دولتی است و ما مجبوریم برای ادامه حیات دانشکده‌های پزشکی از منابع مالی رشته‌های دیگر مانند علوم مهندسی استفاده کنیم.

وی همچنین از موافقت اعضای هیات امنای مرکزی با ایجاد معاونت اقتصاد و سرمایه‌گذاری در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: این معاونت برای اولین بار در چارت تشکیلاتی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده و قرار است سیاست‌های شورای اقتصاد و دانش‌بنیان را اجرایی کند. البته بحث تشکیلات آن به صورت مفصل در کمیسیون هیات امنا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

میرزاده در ادامه به ادغام دفتر روابط عمومی با حوزه ریاست تحت عنوان مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی اشاره كرد و افزود: با مصوبه هیات امنای مرکزی، امور اجرایی و اداری مالی استان‌ها نیز از یکدیگر تفکیک شدند. البته این تغییرات به معنای افزایش پست‌های سازمانی در دانشگاه آزاد نیست.

وی به دیگر مصوبات این جلسه اشاره و اظهار داشت: با توافق اعضای هیات امنای مرکزی، معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد نیز به عنوان دبیر شورای دانشگاه تعیین شد.

میرزاده همچنین از تصویب حدود 90 درصد از تشکیلات ساختاری دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: خوشبختانه ساز و کارهای تشکیلاتی سازمان نیز در حال تکمیل شدن است.

کد خبر 270944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha