همشهری آنلاین: پارلمان عراق با حضور خانواده‌های قربانیان حادثه جنایتکارانه پایگاه نظامی اسپایکر در تکریت جلسه فوق العاده تشکیل داد.

بررسی جنایت اسپایکر در پارلمان عراق

واحد مرکزی خبر نوشت: جلسه پارلمان به ریاست سلیم الجبوری، رئیس پارلمان، و با حضور خانواده های قربانیان این عملیات جنایی و مسئولان نظامی و امنیتی عراق برگزار شد.

سعدون دلیمی وزیر دفاع عراق با حضور در این جلسه توضیحاتی درباره روند تحقیقات صورت گرفته درباره ابعاد این جنایت و مجازات عاملان آن ارائه کرد.

در جلسه امروز شماری از فرماندهان امنیتی عراق در پارلمان این کشور درباره حادثه کشته شدن دهها سرباز عراقی در پایگاه اسپایکر در استان صلاح الدین توضیح دادند.

سخنگوی ارتش عراق در این جلسه گفت دهها سرباز عراقی در پایگاه اسپایکر استان صلاح الدین بدست داعش اعدام شدند و شماری از افراد که در این جنایت دست داشته اند شناسایی شده اند.

گروه حقوق بشری از کشتار صدها نظامی عراقی به دست داعش خبر داد

از سوي ديگر یک گروه بین المللی مدافع حقوق بشر روز چهارشنبه اعلام کرد که تروریست های ˈداعشˈ در هنگام اشغال یک پایگاه نظامی عراق در شمال بغداد در ماه ژوئن، صدها نظامی این کشور را پس از به اسارت گرفتن، کشته اند.

به گزارش ايرنا به نقل از ˈآسوشیتدپرسˈ از بغداد، گروه دیده بان حقوق بشر افزود: شواهد تازه حاکی است که گروه تروریستی داعش میان 560 تا 770 نظامی اسیر شده در اردوگاه ˈاسپایکرˈ را نزدیک شهر ˈتکریتˈ کشته است.

بر اساس آمار این گروه ناظر بر حقوق بشر مستقر در نیویورک، شمار نظامیان عراقی کشته شده به دست داعش چند برابر آمار پیشین است که قبلا بین 160 تا 190 نفر اعلام شده بود.

به گفته دیده بان حقوق بشر، آمار تازه بر اساس تحلیل تصاویر جدید ماهواره ای، تصاویر ویدیویی که این گروه تروریستی منتشر کرده و سخنان فرد بازمانده از این کشتار تهیه شده است.

گروه داعش در ماه ژوئن مدعی شد که حدود 1700 نفر از نظامیان و کارکنان ارتش عراق را پس از به اسارت گرفتن در اردوگاه اسپایکر، اعدام کرده است.

کد خبر 270870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha