چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اوباما دستور فرستادن ۳۵۰ نیروی نظامی دیگر را به عراق برای حفاظت از منافع و کارکنان آن کشور بعد از انتشار سربریدن دومین خبرنگار آمریکائی توسط داعش،صادر کرد.

گروه تروريستي دولت اسلامي معروف به داعش روز سه شنبه، ۱۱ شهریور، ویدئویی در اینترنت منتشر کرد که بریدن سر استیون ساتلاف، روزنامه‌نگار آمریکایی، را نشان مي‌داد. این دومین ویدئو پس از ویدئوی سربريدن جیمز فولی است که داعش منتشر می‌کند.

بنا به گزارش يو‌اس‌اي تودي، کاخ سفید با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد:رئیس‌جمهور دستور داده‌است وزارت دفاع به درخواست وزارت خارجه، برای حمایت از تاسیسات دیپلماتیک و کارکنان، ۳۵۰ نيروي نظامی دیگر به بغداد، عراق بفرستد.

در این بیانیه همچنین تصريح‌شده‌است باراك اوباما در سفر خود به استونی پيش از سفر به ويلز براي شرکت در نشست سران کشورهای عضو ناتو ، با هم‌پیمانانش برای انجام برخورد بیشتر علیه داعش و گسترش ائتلافی جهانی که راهکاری جامع را براي حفاظت از مردم آمريكا و حمایت از متحدانش در مبارزه علیه داعش به‌دنبال داشته‌باشد،مشورت می‌کند.

عملیات مشترک  نیروهای آمریکایی در حمایت از ارتش عراق، پیش‌مرگه‌های کرد و شبه‌نظامیان شيعه در عراق به شکسته‌شدن محاصره کوه‌های سنجار توسط داعش و طی روزهای گذشته شكستن محاصره آمرلی و سلیمان بیک  منجر شده‌است. ایزدی‌هاي عراق در كوه‌هاس سنجار آواره و در محاصره داعش بودند و ترکمن‌ها‌ي شيعه در آمرلي.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: نیروهای جدید، به پرسنل نظامی که پیشتر در ۱25 خرداد و 9 تير به عراق برای ایجاد امنیت دیپلماتیک اعزام شده بودند؛ اضافه شده و تعداد آنها را به حدود ۸۲۰ نفر می‌رساند.

کد خبر 270849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha