همشهری آنلاین: محمدباقر قالیباف ضمن تقدیر از تلاش‌های یک ساله مسجد جامعی در مقام رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:

باید تاکید کنم که مسجد جامعی در این مدت یک سال مدیریت خوبی را در مجموعه شورا اعمال کرد. البته در هر کاری فراز و نشیب‌هایی وجود دارد اما امروز باید به مردم بگویم صبر و متانت مسجد جامعی یکی از برجستگی‌های خوب ایشان است. چرا که اداره کردن جلسات شورا کار راحتی نیست.ضمن اینکه ایشان همراهی خوبی با مدیریت شهری داشت.

به گزارش "تهران سما"، شهردار تهران در حاشیه افتتاح نمایشگاه باز باران در برج میلاد تهران، طی سخنانی در جمع خبرنگاران به انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد و گفت: طبق قانون هر یک سال یک بار پارلمان ملی و محلی ما انتخابات هیات رئیسه دارند.امسال هم باید انتخابات هیات رئیسه شورا تا قبل از 12 شهریور برگزار می شد. این انتخابات برگزار شد و مهندس چمران نیز با رای اعضا انتخاب شدند که این از ویژگی‌های خوب یک جامعه زنده و پویاست.

قالیباف ادامه داد: امیدوارم با شروع دور جدید ریاست چمران با توجه به اینکه او بیش از یک دهه در ریاست شورای شهر سابقه دارد، بتواند کار خود را موفق‌تر از گذشته دنبال کند. مخصوصا اینکه مهندس چمران در حوزه شهرسازی جزو صاحب نظران و پیشکسوتان است. امیدواریم در حوزه شهرسازی نیز بتوانیم آثار آن را شاهد باشیم. البته شهرداری تهران در این دوره مسایل فرهنگی و اجتماعی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

شهردار تهران در ادامه به برگزاری نمایشگاه باز باران در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و گفت: نوشت افزار، ابزار بازی، وسایل مدرسه و پوشاک مخصوصا برای کودکان و نوجوانان بسیار مهم است. چرا که آن ها با این وسایل زندگی می‌کنند. درحقیقت آنها مصرف کننده این لوازم فرهنگی نیستند بلکه مخاطبان این لوازم به شمار می روند.

وی نوشت افزار، پوشاک و اسباب بازی‌ها را کالای فرهنگی راهبردی توصیف و بیان کرد: شما شاهد هستید کودکان ما با بسیاری از وسایل نوشت افزار و اسباب بازی در طول روز زندگی می‌کنند و شب نیز با این وسایل به خواب می‌روند. از این رو می‌توان گفت که تصاویر، گفته‌ها و شکل این وسایل تاثیرات فرهنگی بسیاری دارد و در سبک زندگی و هویت ما اثرگذار است.

به گفته قالیباف در جریان برگزاری نمایشگاه باز باران تلاش شده است تا کیفیت، زیبایی و ارزانی مد نظر بوده و در حوزه نوشت‌افزار الگوهای اسلامی و ایرانی نیز رعایت شود.

شهردار تهران اظهار کرد: به دلیل آنکه مهم‌ترین ویژگی این نمایشگاه توجه به مسایل فرهنگی و اقتصادی است، قطعا مورد استقبال مردم قرار گیرد و سال به سال گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد تا بتواند اثرگذار باشد. وی ادامه داد: اگر شرایط به گونه‌ای فراهم باشد که استقبال بهتری از این نمایشگاه صورت گیرد، ممکن است به مناسبت‌های دیگر نیز بتوانیم این نمایشگاه را برگزار کرده و کار را پیش ببریم.

محمدباقر قالیباف در بیان ارزیابی خود از برگزاری نمایشگاه باز باران، عنوان داشت: خود نمایشگاه کیفیت مناسبی دارد و محیط و مکان آن در تمام نقاط شهر نیز مناسب است. همچنین پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گیرد. شهردار تهران در پاسخ به سوال یکی از شبکه‌های رادیویی درباره نقش رادیو در دوران دفاع مقدس نیز تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین رسانه‌هایی که در جبهه‌ها همدم رزمنده‌ها به شمار می‌رفت، رادیو بود. چرا که در آنجا امکان تماشای تلویزیون نبود و شرایط این اقتضا را نمی‌کرد.

بنابراین رادیو تک موج همیشه یار همه افرادی بود که در خط مقدم و سنگر قرار داشتند. قالیباف در ادامه از شهید خبرنگار رهبر یاد کرد و درباره زیباترین پیام رادیو در دوران دفاع مقدس گفت: زیباترین پیامی که از رادیو شنیدیم لحظه ای بود که آن مارش معروف زده شد و آزادسازی خرمشهر از طریق رادیو اعلام شد. در عین اینکه خود ما در منطقه شلمچه و آزادسازی خرمشهر بودیم اما باز هم این لحظه تاثیرات زیادی داشت و فکر می کنم برای بقیه نیز بیشترین اثر را داشت.

کد خبر 270832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha