همشهری آنلاین: پایگاه خبری سومریه نیوز عراق اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور با پشتیبانی مستقیم توپخانه از سه محور وارد شهر تکریت شدند.

شهر سلیمان بیک عراق آزاد شد

به گزارش ايرنا به نقل از سومریه نیوز، نیروهای نظامی دولتی عراق صبح سه شنبه از سه محور وارد شهر اشغال شده ، تکریت شدند .

این پایگاه خبری در مورد این سه محور نوشت: محور نخست از طریق دانشگاه تکریت ، محور دوم از طریق ورودی بیمارستان این شهر و محور سوم از منطقه الدیوم در غرب تکریت بود .

سومریه نیوز اضافه کرد : یکی از یگان های ارتش عراق به فاصله 100 متری بیمارستان عمومی تکریت رسیده است .

از سوی دیگر سرهنگ دوم علی الموسوی یکی از افسران شرکت کننده در این عملیات گفت: نیروهای نظامی عراق با پشتیبانی مستقیم آتش تانک ها در حال پیشروی به سوی تکریت هستند و تانک های ارتش مواضع نیروهای تروریستی داعش را در منطقه وادی شیشین در مرکز تکریت گلوله باران می کند.

بیشتر مناطق استان صلاح الدین در پی اشغال بخش هایی از استان ˈنینواˈ در دهم ژوئن توسط داعش، همچنان شاهد عملیات نظامی گسترده ای است .

از سوی دیگر مقام های شهرستان الخالص در استان دیاله نیز اعلام کردند که 400 تروریست داعش پس از شکست از نیروهای نظامی دولتی و مردمی، از مناطق ˈسلیمان بیکˈ و ˈآمرلیˈ از طریق راه های صعب العبور به سمت شهرستان ˈالحویجهˈ فرار کردند .

عدی الخدران یکی از مسوولان این شهرستان گفت: ده ها تروریست داعش پس از قطع خطوط امدادی آن ها به سمت حوض حمرین و منطقه السعدیه فرار کرده اند .

وی خاطر نشان کرد که با تلاش های نیروهای دولتی و مردمی، خطوط امدادرسانی تروریست ها میان دیاله و صلاح الدین تا ˈکرکوکˈ قطع شده است .

نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروهای مردمی اخیرا موفق شدند شهر آمرلی و ناحیه سلیمان بیک را از وجود داعشی ها پاکسازی کنند .

از سوی دیگر قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق از پاکسازی جاده اصلی ارتباطی بغداد - دیاله و آمرلی خبر داد و گفت: امنیت این جاده تامین شده است .

ˈنعیم العبودیˈ سخنگوی رسمی دفتر سیاسی گروه عصائب اهل الحق نیز گفت: خزعلی از میادین نبرد خبر پیروزی را به مردم عراق می رساند .

پیش از این نیز یک مقام نظامی عراقی در استان دیاله از پاکسازی منطقه ˈالعظیمˈ خبر داد و گفت: امروز چهار روستا پس از درگیری های شدید با تروریستهای داعش آزاد شد و اکنون جاده ارتباطی بغداد - کرکوک به طور کامل امن شده است .

کد خبر 270780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha