شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مشاور تغذیه به افراد دارنده‌ی چربی توصیه کرد از سرکه و آب‌لیمو برای کاهش کلسترول خون و چربی خود استفاده کنند.

  سرکه، مفید در چربی‌سوزی

گلزار مولايي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه ایلام، سرکه را یکی از فرآوردهای طبیعی دانست که مصرف خوراکی بیشتری دارد و اظهارکرد: سرکه بیشترین کاربرد را در تهیه انواع ترشی‌جات دارد.

مشاور تغذيه بيمارستان آيت‌اله طالقاني با بیان اینکه سرکه سرشار از ویتامین C با مزه‌ی ترش است بیان‌کرد: مصرف سرکه در انواع ترشی‌ و سالادها باعث خوشمزگی، طعم‌دهندگی، تحریک اشتها می‌شود همچنین ترشح شیره گوارشی به واسطه‌ی مصرف سرکه فرایند هضم غذا را راحت‌تر می‌کند.

وی ادامه‌داد: سرکه سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است از این جهت وقتی این ماده به ترشیجات یا سالادها اضافه می‌شود طعم آن جذب مواد ویتامینی و پروتئینی موجود در سالاد مثل کاهو، هویج، خیار و گوجه‌فرنگی خواهد شد.

مولایی خاطر نشان کرد: سرکه و حتی آب‌لیمو به دلیل ترشی مزه و ویتامین C موجود در آن حاوی اسید اسکوربیک است که به افرادي که چربی دارند توصیه می‌شود از سرکه سفید برای کاهش کلسترول خون و چربی استفاده کنند چرا که سرکه خون را رقیق کرده و تجزیه‌کننده‌ی چربی و عامل دفع سموم بدن است.

این مشاور با بیان اینکه مصرف سرکه تاثیری خوبی در سوخت و ساز بدن دارد، خاطرنشان کرد: سرکه توانایی از بین‌بردن باکتری‌های مضر دستگاه گوارش را دارد به همین دلیل افرادی که با مشکل یبوست، اسهال، دل درد و نفخ روبرو هستند توصیه می‌شود از این ماده استفاده کنند.

وی گفت: افرادی که مبتلا به ضعف اعصاب، درد مفاصل و زخم معده هستند از مصرف این مایع به دلیل اسیدی بودن پرهیز کنند.

کد خبر 270373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha