همشهری‌آنلاین: علیرضا قربانی، خواننده و عضو شورای مشورتی خانه موسیقی از اختصاص درآمد حاصل از کنسرت‌های جشنواره تهران به خانه موسیقی خبر داد.

به گزارش سایت خانه موسیقی علیرضا قربانی که به همراه گروه اشتیاق در این جشنواره اجرای برنامه‌دارد ضمن بیان این مطلب گفت: قرار است درآمد این کنسرت‌ها به خانه‌ موسیقی برسد که آن را نیز باید در ادامه حرکت صنفی دانست که شروع شده و به این ترتیب خانه موسیقی می‌تواند استقلال بهتری پیدا کند و به خواسته‌هایش برسد.

عضو شورای مشورتی خانه موسیقی گفت: قرار است این شورا دغدغه های اهالی موسیقی را در زمینه‌های گوناگون و به خصوص عرصه های صنفی برطرف کند.

علیرضا قربانی درباره‌ حضور خود به عنوان یکی از اعضای شورای مشورتی خانه موسیقی گفت: من و دوستان‌ موسیقی دان عضو این خانه شدیم تا به خانه موسیقی به عنوان تنها نهاد صنفی فعالان این عرصه، پیشنهاد و مشورت دهیم و تلاش کنیم تا انتقاداتی که ممکن است در این زمینه وجود داشته باشد را با تعامل با مدیرعامل این خانه و همچنین شورای عالی به حداقل برسانیم.

وی افزود: قرار است این شورا دغدغه های اهالی موسیقی را در زمینه‌های گوناگون و به خصوص عرصه های صنفی برطرف کند، ما قریب یک سال در جلسات منظم با مدیرعامل خانه موسیقی و دیگر اعضای این خانه، انتقادها و پیشنهادهایی را مطرح کردیم تا این خانه بتواند نقش فعال تری را در زمینه موسیقی ایفا کند.

علیرضا قربانی درباره نتایج جلسات شورای مشورتی خانه موسیقی گفت: ما گمان کردیم که کمبود یک فستیوال موسیقی که توسط نهادهای صنفی - نه با حمایت حاکمیت و دولت- برگزار شود، به شدت احساس می‌شود. به خصوص اینکه موسیقی در کشور ما همواره تحت فشار بوده است. در نتیجه تصمیم گرفتیم فستیوالی را با حضور کسانی که بیشترین فعالیت را در طول سال داشته و مخاطبان خودشان را دارند و در عین حال در ارتباط با خانه موسیقی هستند، برگزار کنیم. اگرچه امیدواریم که تعداد گروه‌های شرکت کننده در سال‌های بعد هم به جهت تعداد و هم به جهت کیفیت بیشتر شود و علاوه بر آن جنبه‌ی بین‌المللی پیدا کند تا فستیوال موسیقی تهران به صورت پربارتری درآید.

علیرضا قربانی در نظر دارد در اولین فستیوال موسیقی تهران، همراه با گروه اشتیاق، قطعاتی از آثار خاطره‌انگیز خود که از ساخته های هنرمندانی چون همایون خرم، علی تحویدی، فرهاد فخرلدینی و فردین خلتعبری است را به همراه چند قطعه‌ که پیش از این در سریال هایی چون مدار صفر درجه و شب دهم شنیده شده است را به اجرا درآورد.

جشن پانزدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی در قالب نخستین "جشنواره موسیقی تهران" از 12 الی 18 شهریورماه در عمارت مسعودیه با اجراهایی از گروه های هم آوایان(حسین علیزاده)، کامکارها، پالت، شمس(پورناظری ها)، همایون شجریان و برادران پورناظری و اشتیاق(علیرضا قربانی) اجرا می شود.

علاقمندان برای تهیه بلیت می توانند به سایت خانه موسیقی با نشانی www.iranhmusic.ir و سامانه www.84200.ir مراجعه کنند.

کد خبر 270361

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha