همشهری آنلاین: ۵۰ سال پیش یک ساخته سینمایی از ویتوریو دسیکا کارگردان شهیر ایتالیایی؛ یک موج خاصی برای سینمای ایتالیا ایجاد کرد.

سوفیا لورن

سوفیا لورن بازیگر 79 ساله و پیشکسوت سینمای ایتالیا که به بانوی سینمای این کشور مشهور است؛ طی روزهای 15 تا 22 آبان سالجاری از سوی موسسه فیلم آمریکا مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی تلگراف جشنواره سینمایی موسسه فیلم آمریکا که همه ساله در اواخر آبان ماه (نوامبر) برگزار می‌شود به یاد پنجاه سالگی فیلم ازدواج به سبک ایتالیایی مراسم تقدیر از سوفیا لورن را برگزار خواهد کرد.

ازدواج به سبک ایتالیایی اگرچه فیلم شاخص ویتوریو دسیکا نیست اما از یک جهت برای سینمای ایتالیا و همچنین شخص سوفیا لورن بسیار پر اهمیت است. چرا که با این فیلم بود که لورن برای دومین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد و جایگاه خود را در سینمای جهان تثبیت نمود.به عبارت دیگر پس از این فیلم بود که موقعیت این بازیگر در عرصه‌ی سینمای جهان و هالیوود جدی‌تر شد.

او با بازی در این ساخته ویتوریو دسیکا ثابت کرد که دریافت اسکار سال 1962 او اتفاقی نبوده است. سوفیا لورن پیش از بازی در فیلم کلاسیک ازدواج به سبک اینالیایی در سال 1962 در اثری دیگر از دسیکا به نام دو زن ایفای نقش کرده بود. که به خاطر آن به اولین اسکار بازیگری اش رسید.

در سینمای ایتالیا با وجود ستاره‌های فراوانی که به دنیای هنر هفتم معرفی کرده؛ احتمالا هنوز هم سوفیا لورن معروفترین بازیگر زنده سینمای این کشور است. او که در دهه 60 و 70 ستاره ای به نام بود در سال 1991 به یک اسکار افتخاری نیز دست پیدا کرد.ضمن اینکه لورن 5 جایزه گلدن گلوب و یک جایزه بفتا نیز در مجموعه افتخارات خود دارد.

نظرخواهی‌های فراوانی در مورد سوفیا لورن و فیلم‌های مورد توجه او وجود دارد. اما اگر در تمام این نظر سنجی‌ها؛ تفاوت‌هایی در چینش فیلم‌های شاخص او وجود داشته باشد؛ یک چیز در تمامی آنها مشترک است. فیلم دیروز امروز فردا همیشه در صدر قرار می‌گیرد.

دیروز امروز فردا فیلمی بود که سوفیا لورن در نقش مقابل مارچلو ماسترویانی انجام داد. این ساخته ویتوریو دسیکا به تمام موفقیت های ممکن در زمان خود رسید و اکنون یکی از مهمترین فیلم‌های کلاسیک ایتالیا به شمار می‌آید.

کد خبر 270306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha