جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مرکل و اوباما در گفت‌وگویی تلفنی که به دنبال بحث ورود احتمالی نیروهای روسیه به خاک اوکراین به روسیه هشدار دادند رفتار مسکو در اوکراین برای این کشور عواقبی به همراه خواهد داشت.

مرکل-اوباما

 آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به‌ دنبال انتشار خبرهایی مبنی بر ورود نیروهای روسیه به خاک اوکراین پنجشنبه شب  تلفنی صحبت کردند.

 این دو نسبت به خبر ورود دوباره سربازان و تجهیزات نظامی روسیه به شرق اوکراین  به شدت ابراز نگرانی کردند.

 ناتو  اعلام کرد بیش از هزار سرباز روس هم اکنون در اوکراین می‌جنگند؛ اما مسکو این اتهام را رد کرده‌است.

 بنا به گزارش اگسپاتیکا دات کام، اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در بیانیه‌ای گفت مرکل به اوباما اعلام کرد بررسی اوضاع اوکراین در دستور کار نشست روز شنبه شورای اروپا در بروکسل قرار خواهد گرفت.

صدر اعظم آلمان پیش از این گفت‌و‌گوی تلفنی اعلام کرده‌بود 28 کشور عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه مسکو را بررسی خواهند کرد.

مقام‌های اوکراینی از کشورهای غربی خواستند " تحریم های قابل توجه »" را علیه روسیه تصویب و  نیز به اوکراین کمک نظامی گسترده  کنند.

به گزارش اسکای نیوز، سامانتا پاور، نماینده ویژه آمریکا در نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل گفت: روسیه باید دروغگویی و  شعله‌ور‌کردن آتش این بحران و درگیری را متوقف کند.

ولادیمیر پوتین،رئیس‌جمهور روسیه از جدایی‌طلبان طرفداراین کشور در اوکراین خواسته‌ است برای نیروهای نظامی اوکراین که در محاصره هستند دالان بشردوستانه باز کنند.

کد خبر 270293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha