گروه اقتصادی: پمپ‌های بنزین در جایگاه‌های سراسر کشور از نیمه مردادماه با هدف جلوگیری از تضییع سهمیه‌ خودروها استانداردسازی می‌شود.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت موسسه استاندارد با بیان این مطلب به فارس گفته ‌است: با توجه به اخباری که درباره دستکاری پمپ‌های بنزین، وجود ایراد و اشکال در پمپ‌ها و پمپاژ هوا به جای بخشی از سهمیه بنزین شهروندان مطرح است، کادر آموزش دیده موسسه استاندارد از پانزدهم مردادماه اقدام به بازرسی و آزمایش پمپ‌های بنزین می‌کنند. 

نظام‌الدین برزگری تصریح کرد: پس از انجام بررسی‌ در صورت وجود اشکال در پمپ‌ها، این اشکالات برطرف و در صورت مشاهده تخلف پمپ مربوط پلمب می‌شود. همچنین در صورت تایید صحت کارکرد پمپ‌ها برچسبی با علامت استاندارد بر روی پمپ بنزین نصب خواهد شد.

با اجرای طرح سهمیه‌بندی گلایه‌های متعددی از سوی شهروندان نسبت به بهره‌مندی نگرفتن کامل از سهمیه تعیین شده به دلیل مشکلات فنی در پمپ‌بنزین‌ها و همراه بودن گاز و آب با بنزین گزارش شده بود.

این مسئله به طور طبیعی پیش از سهمیه‌بندی نیز وجود داشته اما به دلیل بهرمندی نامحدود از بنزین حساسیت برانگیز نبوده است.

خبر دیگر در این زمینه اینکه رئیس شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفته است: ذخیره بنزین خودروهای شخصی پس از گذشت 6 ماه، مجدداً 6 ماه دیگر تمدید می‌شود.

محمدرضا نعمت‌زاده به فارس با اشاره به تداوم سیاست سهمیه‌بندی بنزین تا پایان سال، اظهار داشت: تصمیم خاصی برای تغییر سیاست سهمیه‌بندی اتخاذ نشده و تا پایان سال این کار ادامه خواهد یافت.

نعمت‌زاده یادآور شد: مدت زمان ذخیره بنزین خودروهای عمومی نیز به صورت ماهانه تمدید خواهد شد. به گفته وی، دوره ذخیره سهمیه موتور سیکلت‌ها در حال حاضر 4 ماه است که هنوز تصمیمی برای افزایش آن اتخاذ نشده است.

رئیس ستاد تبصره 13 نیز اعلام کرده به‌زودی وزارت نفت با اعلام فراخوان، از بخش خصوصی برای دوگانه سوز کردن خودروهای بنزینی استفاده خواهد کرد.

کد خبر 27026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز