همشهری آنلاین: نخست وزیر جدید عراق در نخستین کنفرانس خبری خود از نقش جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای منطقه در قبال اوضاع عراق قدردانی کرد.

haydar alebadi

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد، حیدر العبادی امروز در نخستین کنفرانس خبری خود با اشاره به اینکه حمایت گسترده کشورهای منطقه و جهان از دولت جدید این کشور، عامل افزایش توان عراق در حل مشکلات داخلی و ریشه کن کردن تروریسم است، گفت:از همه کشورهایی که به نوعی تشکیل دولت جدید را تبریک و آمادگی خود برای حمایت از ما را اعلام کردند قدردانی می کنم.

وی نقش ایران، ترکیه ، کویت و برخی از کشورهای عربی و بین‌المللی در قبال اوضاع عراق را مثبت ارزیابی کرد.

العبادی تاکید کرد: طی دو روز آینده مقدمات تشکیل دولت جدید ایجاد خواهد شد.

وی از تمامی گروه‌های سیاسی خواست با وحدت و یکپارچگی موضع، از دولت جدید حمایت و نامزدهای خود را برای پست‌های وزارتی معرفی کنند.

  • حل مشکلات میان پایتخت با استان‌های شمالی و سنی نشین؛ اولویت دولت جدید عراق

نخست وزیر جدید که هنوز رسما کار اداره کشور را بدست نگرفته است، اعلام کرد: اولویت دولت جدید، حل مشکلات باقی مانده میان بغداد ، اربیل و بغداد با استان های سنی نشین خواهد بود و مبارزه با تروریسم ان هم با مشارکت همگان را مهم خواند.

حیدر العبادی همچنین خلع سلاح گروه‌های شبه نظامی و قرار دادن سلاح فقط بدست نیروهای نظامی را جزو اولویت‌های دیگر خود خواند و تاکید کرد : این اقدام به نوعی پیروی از پیام مرجعیت دینی که خواستار محصور شدن سلاح بدست ارتش و نیروهای امنیتی است، دانست.

نخست وزیر جدید عراق همچنین وجود برخی مشکلات پیرامون دولت جدید را رد نکرد و گفت : تلاش می کند تا دولت جدید قبل از اتمام شدن زمان تعین شده ، دولت را تشکیل دهد.

وی گفت: برخی گروه‌ها حجم خواسته‌های خود را از دولت جدید بیشتر کرده که این مساله به حل شدن مشکل تشکیل دولت کمکی نخواهد کرد.

العبادی همچنین با تاکید بر اینکه جنگ با تروریسم ادامه خواهد یافت از همکاری فشرده نیروهای عراقی با نیروهای پیشمرگ کردستان و داوطلبان مردمی قدردانی و ان را برای ریشه کن کردن تروریسم داعشی مهم توصیف کرد.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق برحمایت خود ازحیدرالعبادی درتلاش برای تشکیل دولت جدید در اسرع وقت تاکید کرد.

کد خبر 270011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha