همشهری آنلاین: مهم‌ترین قسمت حرف‌های دوشنبه ۳ شهریور کفاشیان درباره موضوع قرارداد با کی‌روش، اشاره به بن بستی است که بین طرفین رخ داده است.

kaffashian

به گزارش "ورزش سه"، کفاشيان در اواسط مصاحبه اش با خبرنگاران، در پاسخ به اين که اگر او امروز به توافق نرسد، آيا امشب ايران را ترک مي‌کند، گفت: بعيد مي‌دانم. به نظرم او در حال حاضر پيشنهاد خاصي ندارد!

ظاهرا موضوع، نه مالیات که خسارت فسخ قرارداد است. بندی که کی‌روش آن را در قراردادش گذاشته ولی رئیس فدراسیون فوتبال با آن مخالف است. کفاشیان می‌گوید: ما صرفا پرداخت خسارت سنگین را نمی‌پذیریم. این گفت و گوی خبری را بخوانید:

  • وکلای دو طرف دارند بررسی می‌کنند

کی‌روش تلاش می‌کند تا شرایط را به گونه‌ای که می‌خواهد برای خودش فراهم کند ما نیز تلاش می‌کنیم تا شرایطی که مدنظرمان است اعمال شود. اختلاف نظری درباره میزان خسارت‌های طرفین در صورت فسخ قرارداد وجود دارد که باید درباره آن به نتیجه برسیم.ما سه جلسه طولانی مدت پنج ساعته درباره این مربی داشته‌ایم که یک جلسه با حضور اعضای هیات رئیسه بود. در جلسه پنج شنبه قرار شد او برخی موارد را با وکلایش مشورت کند و ما هم یاد گرفتیم و گفتیم با وکلایمان مشورت می‌کنیم تا در صورت تایید قرارداد امضا شود. به هر حال ما برای این قرارداد باید پاسخگو باشیم. طی چهار سال آینده هر مساله‌ای در این باره پیش بیاید فدراسیون باید به مردم رسانه‌ها و همین طور وزارت ورزش پاسخگو باشد. باید نکات مثبت و منفی را کامل ببینیم.

  • مورد اختلاف اینجاست

تنها اختلاف ما روی میزان خسارتی است که در طرفین در صورت فسخ قرارداد باید متقبل شوند. ما نمی‌توانیم بپذیریم که اگر بعد از جام ملت‌ها نخواستیم با کی‌روش ادامه همکاری دهیم، خسارت سنگینی بپردازیم. ممکن است علی کفاشیان بعد از یکی، دو سال رئیس فدراسیون نباشد و رئیس فدراسیون بعدی باید قرارداد شفاف و درستی را از گذشتگان تحویل بگیرد.

  • باید بتوانیم بعد از هر مرحله فسخ کنیم

موضع ما این است که بابت خدماتی که ارائه می‌کند مبلغ تعیین شده را کامل بدهیم. همین طور قرارداد را در سه مرحله تنظیم کرده‌ایم که مرحله اول تا پایان جام ملت‌ها، بخش دوم بعد از جام ملت‌ها تا مشخص شدن تکلیف صعود تیم ملی به جام جهانی 2018 است که حدود دو سال و اندی طول می‌کشد. مرحله سوم هم از زمان صعود به جام جهانی تا پایان مسابقات 2018 است. در هر کدام از این مقاطع باید امکان فسخ قرارداد بر اساس میزان کارکرد مربی وجود داشته باشد و کی‌روش نیز این را پذیرفته اما روی مبالغ اختلاف نظر داریم.

  • کی روش هم باید به ما خسارت بدهد

کی روش ممکن است پیشنهادهایی داشته باشد و باید از خودش بپرسید. از طرفی ما هم برنامه تیم ملی را تاپایان جام ملت‌ها بسته‌ایم و هیچ نگرانی بابت از دست دادن زمان وجود ندارد. هر مربی دیگری هم بیاید برنامه آماده است و می‌تواند کارش را شروع کند، اما این که طرفین فرصت‌هایشان را به خاطر عدم تمایل طرف مقابل به همکاری از دست می‌دهند موضوعی منطقی است. همانطور که اگر ما کی‌روش را در آینده نخواهیم او فرصت‌هایی را از دست می‌دهد و ما باید خسارتش را بپردازیم بر عکس این مساله هم درست است و اگر کی‌روش تمایلی به ادامه همکاری نداشته باشد باید خسارت ما را بدهد. روی این مساله هنوز توافق نکرده‌ایم.

  • تمام هزینه‌ها برمي‌گردد

سرمایه گذاری برای تیم ملی بسیار ارزشمند است. اگر تیم ملی بتواند به جام جهانی راه پیدا کند هزینه‌های انجام شده بر می‌گردد و ما نگران این مساله نیستیم اما طبق قانون مصوب و قراردادی که در گذشته منعقد شده، وزارت ورزش و جوانان پولی به عنوان کمک به فدراسیون فوتبال می‌دهد و ما می‌خواهیم این پول در تیم‌های پایه هزینه شود که در این صورت خودمان از عهده هزینه‌ تیم‌های بزرگسالان و امید بر می‌آییم اما اگر پولی ندهند یا مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد من به عنوان رئیس فدراسیون نمی‌توانم حق و حقوق تیم‌های پایه و لزوم توجه به برنامه‌های آنها را نادیده بگیرم. من نمی‌توانم روی تیم‌های پایه خط بکشم و اعتبارش را خرج تیم بزرگسالان وهزینه‌هایش بکنم. در همین دوره هم که به جام جهانی صعود کردیم شاهد دریافت ارزش مالی 15 میلیون دلاری آن هستیم و تمام هزینه‌ها برگشت.

  • پس فردا تکلیف روشن می‌شود

امروز هم جلسه مفصلی خواهیم داشت و ظرف فردا یا نهایتا پس فردا تکلیف این موضوع روشن می‌شود. ما نظرات اعضای هیات رئیسه فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان و وکلای‌مان را گرفته‌ایم و امروز متن نهایی قرارداد مدنظرمان را آماده کردیم و بر پایه همه این‌ها با کی‌روش صحبت خواهیم کرد. من خوشبینم اما کی‌روش هم باید خوش بین باشد. اگر شرایط ما را نپذیرد کار به مشکل می‌خورد.

  • 95 درصد یا کمتر؟

من پنج شنبه فکر می کردم 95 درصد توافق شده اما وقتی کی‌روش گفت که یک سری از موارد حقوقی را چک می‌کند و به ما تحویل می‌دهد متوجه شدیم که برخی مفاد دچار تغییرات شده و همانطور که گفتم از وکلا و سایر نهادها مشورت گرفتیم و دوباره با او مذاکره کردیم.

  • شورای عالی امنیت ملی وارد ماجرا شده

ما قصد داشتیم جلوی دوربین‌ها را بگیریم که به ورزشگاه نیایند چرا که بعد از 5 هفته هنوز بحث حق پخش حل نشده و قراردادی بسته نشده است. ورود دوربین‌ها به ورزشگاه‌ها غیرقانونی است چرا که هنوز صداوسیما قراردادی با فدراسیون فوتبال ندارد اما شورای عالی امنیت ملی به عنوان حکم وارد جریان شده و از ما خواسته تا با جلسه‌ای این مساله حل شود.من نظر خودم را دارم. یا زنگی زنگی یا رومی روم. آقا ما ورزش حرفه‌ای نمی‌خواهیم. باشگاه‌ها ما مثل بنگلادش و پاکستان بازی کنند و در حد آماتوری باشند. ولی اگر می‌خواهیم حرفه‌ای باشیم باید حق و حقوق داده شود. اگر داده نشود می‌شود یک بام و دو هوا و همیشه بدهکار خواهند بود.

  • باشگاه‌های حرفه‌ای را تعطیل می‌کنیم

نمی‌شود انتظار رفتار باشگاه‌ حرفه‌ای داشت و آماتور برخورد کرد. اگر نمی‌خواهند حق پخش را بدهند ما هم می‌گوییم که فوتبال حرفه‌ای نمی‌خواهیم و مثل بنگلادش و پاکستان فوتبال برگزار می‌کنیم. دیگر در سطح کره و ژاپن هم نخواهیم بود. مساله اصلا امنیتی نیست بلکه حرفه‌ای است. اگر قرار باشد فوتبال حرفه‌ای در باشگاه‌ها اعمال شود باید همه مسائل حرفه‌ای رعایت شود. این همه مسابقات لیگ برگزار می‌شود آیا این قدر نباید درآمدزا باشد که هزینه‌های خودش را دربیاورد؟ ما شفاف سازی کردیم و هزینه‌ها را به زیر 200 میلیارد کاهش دادیم، اما از سوی مقابل نباید درآمدهای ما را بگیرند. ما می‌خواهیم نان بازویمان را بخوریم. اگر ندهند باشگاه‌های حرفه‌ای را تعطیل می‌کنیم.

کد خبر 270007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha