همشهری آنلاین: رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: مشمولان تا یک سال پس از فراغت از تحصیل برای ادامه تحصیل و یا اعزام به خدمت، مهلت دارند.

مشمولان

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار «سیدحمید صدرالسادات» درباره مهلت افرادی که به سن مشمولیت رسیده اند، افزود: افرادی که وارد سن مشمولیت می شوند، اگر حین تحصیل باشند، براساس قانون، یک سال پس از فارغ التحصیلی برای ادامه تحصیل و یا اعزام به خدمت، مهلت دارند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، افرادی که مهر سال 92 فارغ التحصیل شده اند تا ابتدای مهر امسال فرصت دارند تا درخواست خود را در مراکز «پلیس +10» ثبت کنند در غیر این صورت غیبت کرده اند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: غیبت کمتر از سه ماه و بیشتر از آن، شش ماه اضافه خدمت به دنبال دارد.

صدرالسادات با بیان اینکه قانون برای مشمولانی که در دانشگاه ها تحصیل می کنند، زمانی را برای معافیت تحصیلی تعیین کرده، افزود: در مقطع لیسانس، به فرد اجازه داده شده تا پنج سال تحصیل کند و در قانون پیش بینی شده درصورتیکه در این مدت، تحصیلاتش به اتمام نرسید، باید پس از اخذ درخواست کمیسیون موارد خاص دانشگاه به سازمان وظیفه عمومی مراجعه کرده تا ادامه تحصیل خود را یک سال تمدید کند.

وی گفت: بدنبال آن هستیم تا ارتباط سیستمی ما با دانشگاه ها برقرار شود تا دیگر نیاز به مراجعه افراد به سازمان وظیفه عمومی نباشد و دانشجویان درخواست خود را به مراکز «پلیس + 10» ارائه دهند.

کد خبر 269972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha