همشهری‌آنلاین: هاروارد کلاسیک، مجموعه کتابهای ادبیات کلاسیک جهان به صورت آنلاین و رایگان است که در اختیار کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

هاروارد کلاسیک

به گزارش ایبنا دانشگاه هاروارد مجموعه‌ 51 جلدی از کتاب‌های ادبیات کلاسیک جهان را از سال 1909 میلادی در این دانشگاه نگهداری کرده و حالا این کتاب‌ها که با عنوان «هاروارد کلاسیک»،ویرایش شده توسط رئیس دانشگاه هاروارد «چارلز دبلیو الیوت»به‌صورت آنلاین و رایگان در اختیار کاربران فضای مجازی قرارگرفته است.

هدف الیوت از جمع‌آوری این مجموعه به گفته خودش بیشتر ایجاد یک دانشگاه سیار برای علاقه‌مندان به ادبیات سراسر جهان بوده است.

وی درباره این مجموعه می‌گوید: «هدف من از انتخاب کتاب‌های مجموعه هاروارد کلاسیک فراهم کردن مرجعی ادبی برای خوانندگان علاقمند است که در جستجو برای رسیدن به نگاهی جامع از تاریخ ادبیات و مفهوم آن از قرن نوزدهم تاکنون هستند. این مجموعه 22 هزارصفحه‌ای دانش کاملی از ادبیات قدیمی و مدرن است که به نظر برای درک تمدن بشری و دوران تحول آن از بربریسم به تمدن انسانی لازم است. مهم‌ترین دستاورد بشر رسیدن به تفکر و اندیشه آزاد است ولی نباید از تجربیات و حافظه تاریخی مربوط این فرآیند غافل ماند. از این نظر من این مجموعه از کتاب‌ها را انتخاب کردم تا وسیله‌ای برای خانواده‌ها در آشنایی با ادبیات کلاسیک جهان باشد.»

مجموعه «هاروارد کلاسیک» شامل کتاب‌هایی با موضوعاتی نظیر شعر انگلیسی، کتاب‌های مذهبی، سفرنامه، داستانی، مقالات ادبی و فلسفی، نمایشنامه، فولکلور و افسانه و ... می‌شود. برای دسترسی به این مجموعه می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

کد خبر 269944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha