دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تکنیکی جدید می‌تواند با پیوند قطره‌ای به درون چشم، نیاز به استفاده از عینک‌های طبی برای مطالعه را برای همیشه از بین ببرد.

چشم

براساس گزارش ميل‌آنلاين، تكنيك جديدي كه دانشمندان براي تصحيح بينايي و حذف عينك از روي صورت افراد ابداع كرده‌اند شامل جراحي‌است كه طي آن كاشتني به نام قطره باران زير قرنيه قرار مي‌گيرد تا مشكلات بينايي مرتبط با سالخوردگي تصحيح شوند.

اميد مي‌رود اين جراحي بدون درد به مقابله با اختلالي به‌نام پيرچشمي بپردازد، اختلالي كه همزمان با افزايش سن توانايي فرد را در واضح ديدن اجسام نزديك كاهش مي‌دهد.

پيرچشمي در ميان افراد بالاي 40 سال بسيار رايج بوده و اصلي‌ترين دليل خريداري عينك‌هاي مطالعه در ميان افراد ميان‌سال به‌شمار مي‌رود.

اين شيوه درماني جديد مي‌تواند جايگزين درمان ليزري شود،‌ درماني كه تا به امروز به عنوان تنها درمان طولاني مدت اختلالات بينايي اينچنيني مورد استفاده قرار گرفته‌است،‌ اگرچه با وجود درمان ليزري نيز برخي افراد براي مطالعه در نور كم مجبور به استفاده از عينك‌ هستند.

مدت زمان انجام اين جراحي كه اولين بار در آمريكا ابداع شد و اكنون استفاده از آن در بريتانيا نيز رايج شده، ‌10 دقيقه است درحالي كه مدت زمان درمان ليزري مي‌تواند به يك ساعت نيز برسد.

در اين جراحي قطره بي‌حسي به درون چشم بيمار ريخته شده و سپس قطره باران در زير قرنيه قرار داده مي‌شود. اين كاشتني مي‌تواند با تغيير دادن شكل قرنيه و مسطح‌تر كردن بخش مركزي آن، ديد را تصحيح كند.

هزينه اين جراحي دو هزار و 495 پوند اعلام شده‌است اما هنوز در سيستم بهداشت ملي بريتانيا در دسترس بيماران قرار نگرفته‌است.

به گفته مارك وويل جراحي كه اين جراحي را روي چند بيمار انجام داده، قطره باران نمي‌تواند مانع از پيري چشم شود،‌ اما مي‌تواند به كاهش تضعيف قدرت بينايي چشمي كه به پيرچشمي مبتلا است كمك كند.

کد خبر 269937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha