یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه با تأکید بر نقش فرهنگ‌ساز آثار سینمایی گفت: مضامین به‌کار رفته در فیلم‌ها به‌طور مستقیم بر رفتار و منش مخاطبان تأثیر می‌گذارد و دستگاه‌های ذی‌ربط باید با حمایت از آثار هنری، زمینه فعالیت هنرمندان متعهد و تولید آثار ارزشی را فراهم کنند.

دستگاه قضا از هنرمندان متعهد حمایت می‌کند


به گزارش همشهري، سيدمحسن حاجي‌باباييان در نشست مشترك با مديران انجمن سينماي جوانان ايران با بيان اينكه معاونت فرهنگي قوه قضاييه مي‌تواند زمينه‌هاي دسترسي سينماگران را به مستندات موجود در دستگاه قضا فراهم كند، اظهار داشت: دسترسي به واقعيت‌ها و نگارش فيلمنامه با رعايت شئون مربوط، اثر را باورپذيرتر خواهد كرد. وي انجمن سينماي جوانان را از مكان‌هاي ورود معاونت فرهنگي براي تعامل با استعدادهاي سينمايي دانست و گفت: با بررسي ظرفيت‌هاي موجود، انجمن و دستگاه قضا مي‌توانند در توليد برخي آثار فاخر مشاركت كنند.

حاجي‌باباييان تشكيل كارگاه نقد و آموزش براي سينماگران، ارائه نظر كارشناسي در مرحله نگارش فيلمنامه و حضور در بخش داوري جشنواره فيلم كوتاه را ازجمله اقدام‌هاي عملي دستگاه قضا براي تقويت و حمايت از سينماگران عنوان كرد و افزود: نقش حمايتي قوه قضاييه بهتر از نظارت مي‌تواند عامل دلگرمي هنرمندان باشد. وي بيان غيرمستقيم مشكلات ملموس جامعه در قالب فيلم را در تضمين گيشه مؤثر دانست و گفت: سبك زندگي اسلامي، توجه به امر فرزندپروري و ازدياد جمعيت و پيوست فرهنگي به‌عنوان شاخص‌هاي مهم توسعه مورد تأكيد مقام معظم رهبري ازجمله موضوع‌هايي هستند كه زمينه‌هاي فراواني براي پردازش و توليد فيلم دارند.

مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران هم در اين نشست با بيان اينكه يادگيري مهارت فيلمسازي به تنهايي كافي نيست و اولويت اين انجمن ايجاد فضاي سالم و جهان‌بيني درست براي فراگيران است، اظهار داشت: اين رويكرد زمينه را براي ساختن آثار ارزشي با مضامين اخلاقي، تربيتي و مفاهيم ديني فراهم مي‌كند.

حبيب ايل‌بيگي گفت: سينما يك هنر وارداتي است كه براي تبيين و انتقال مفاهيم و ارزش‌ها در اين حوزه بايد هزينه و زمان بيشتري صرف و از آموزش‌هاي زير پوستي و پيام‌هاي غيرمستقيم استفاده كرد. وي با بيان اينكه پيشرفت‌هاي فني فيلمسازي را در شرايط فعلي تسهيل كرده افزود: يكي از امتيازهاي اصلي جامعه ما وجود ايده‌هاي بكر و انديشه‌هاي خلاق جوانان است كه نياز به هدايت و حمايت دارند. مديرعامل انجمن سينماي جوان با اشاره به اينكه يكي از اهداف اصلي انجمن حمايت از آثاري است كه نماينده‌ شايسته و تأثيرگذار انقلاب اسلامي و مردم ايران باشند، افزود: توجه به ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و دوران دفاع‌مقدس با بياني غيرشعاري و غيرسطحي و توجه به مسائل انساني، اخلاقي و تربيتي شامل مفاهيم قرآني، رستگاري، ايمان و تقوا، توجه به جغرافياي شهري، فرهنگ بومي، آيين‌ها و مراسم مناطق مختلف از موضوع‌هاي داراي اولويت براي حمايت انجمن هستند. در پايان اين نشست، در مورد تهيه پيش‌نويس تفاهمنامه همكاري معاونت فرهنگي قوه قضاييه و انجمن سينماي جوانان ايران توافق شد.

کد خبر 269754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha