همشهری‌آنلاین: روسیه برای ارسال کمک به منطقه تحت کنترل شورشیان طرفدار خودش منتظر صدور مجوز از سوی دولت اوکراین نشد و کاروان امدادی روسیه به لوگانسک فرستاده‌شد.

russia help-ukraine

اين حركت خشم دولت مركزي اوكراين را به‌ همراه داشت. نماینده روسیه در سازمان ملل با تایید رسیدن کاروان کمک‌های  کشورش به مردم اوکراین گفت: این بخشی از محموله‌های بشردوستانه روسیه به مردم بحران زده شرق اوکراین است.

به گزارش ايتارتاس، ويتالي چوركين افزود: اوکراین مطالبی درباره كمك‌های انسان‌دوستانه می‌گوید که درست نيست.

نماینده روسیه در پاسخ به این پرسش که گزارش‌هایی مبنی بر خالی‌ بودن برخی از کامیون‌های کاروان بشردوستانه روسیه وجود دارد؛ گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم.  

 براساس گزارش تورنتواستار، کاروان امدادی روسیه با ۲۸۷ دستگاه کامیون پشت مرزهای اوکراین منتظر مجوز ورود به خاك اين كشور بود و محموله‌های آن کنترل شد.  وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه۳۱ مرداد، با اعلام حركت كاروان به سمت لوهانسك نسبت به تلاش برای متوقف‌کردن کاروان هشدار داد.

وزارت خارجه روسیه افزود دولت این کشور قصد ندارد بعد از هفته‌ها کشمکش با کی‌یف بیش از این منتظر موافقت صلیب سرخ و رهبری طرفدار غرب اوکراین باقی بماند.

سخنگوی نیروهای طرفدار روسیه در اوکراین گفت: ما مسئول امنیت کاروان کمک‌های بشردوستانه و افراد حاضر در آن هستیم. کاروان زیر حفاظت ما حرکت كرد.

یک نماینده صلیب سرخ گفت: ما آن‌ها را به دلیل وضعیت شکننده امنیتی اسکورت نخواهیم کرد.

صلیب سرخ اظهار داشت همکاران این سازمان از سوی دو طرف درگیر ضمانت‌های لازم را دریافت نکرده‌اند.

کد خبر 269637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha