چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

حملات سنگین و کشتارهای خونین یک‌بار دیگر بر سر نوار غزه سایه افکند و در پی شکست مذاکرات قاهره، رژیم صهیونیستی ضمن بمباران‌ مناطق مختلف این باریکه، ۲هزار نظامی ذخیره خود را فراخواند و پناهگاه‌های جنگی و آژیر خطر برای صهیونیست‌ها دوباره از سر گرفته شد.

غزه

به نوشته روزنامه فلسطيني الايام، ارتش رژيم صهيونيستي از زمين، هوا و دريا مناطق مختلفي از نوار غزه را بمباران كرد و در پي بمباران منزلي در منطقه دير البلح در مركز نوار غزه، 7نفر ازجمله 3كودك، پدر، مادر و برادرشان به شهادت رسيدند.

حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه پس از آن از سر گرفته شد كه مذاكرات غيرمستقيم و نفسگير دوطرف اسرائيلي و فلسطيني براي برقراري آتش بس پايدار بي‌نتيجه ماند و هيأت‌هاي هر دو طرف قاهره را ترك كردند. رژيم صهيونيستي با متهم كردن فلسطينيان به نقض آتش‌بس موقت، بمباران هوايي مناطق مختلف نوار غزه را از سرگرفت و هيأت خود را از قاهره فراخواند. در مقابل، جنبش‌هاي فلسطيني اعلام كردند كه طرف اسرائيلي با صحنه‌سازي، مدعي شليك موشك از نوار غزه شده و چنين مسئله‌اي واقعيت ندارد.

اما به محض ازسرگيري حملات هوايي به غزه، رسانه‌هاي خبري از تلاش اين رژيم براي ترور يكي از فرماندهان حماس خبر دادند. رسانه‌هاي فلسطيني گزارش دادند كه جنگنده‌هاي تجسسي رژيم صهيونيستي ديروز به قصد ترور محمد الضيف معروف به ابو خالد فرمانده كل گردان‌هاي عزالدين قسام، منزل وي را در كوي شيخ رضوان در نوار غزه بمباران كردند اما اين حمله به شهادت همسر و پسر وي منجر شد.

اين حمله حتي پس از تلاش مردم براي بيرون كشيدن پيكرهاي قربانيان از زير آوار، ادامه يافت و ده‌ها نفر زخمي شدند. جدعون ساعر وزير كشور رژيم صهيونيستي با توجيه اين عمليات، محمد ضيف را هدفي مشروع و قانوني معرفي كرد كه هر فرصت را براي ترور وي نبايد از دست داد. رژيم صهيونيستي پيش از اين در 12جولاي 2006كوشيد محمد ضيف را ترور كند. در آن زمان سرويس‌هاي اطلاعاتي اين رژيم، 4‌ماه بعد از عمليات خود آگاه شدند كه وي در عمليات يادشده كشته نشده است. محمد ضيف پس از ترور احمد الجعبري به اين سمت برگزيده شد. موفقيت در ترور ضيف مي‌توانست دستاورد مهمي براي نتانياهو در برابر منتقدان اين جنگ باشد و اندكي از خشم معترضان داخلي را فرونشاند كه معتقدند اين جنگ امنيت اراضي اشغالي را بيش از پيش متزلزل كرده است.

منابع حماس ديروز گفتند كه ادعاي رژيم صهيونيستي مبني بر پرتاب 3راكت از غزه به سمت سرزمين‌هاي اشغالي كه بهانه‌اي براي شكستن آتش‌بس يكروزه اخير بود، صحنه‌سازي براي ترور اين فرمانده حماس بوده‌است. حماس مي‌گويد كسي از غزه راكتي شليك نكرده و نقض‌كننده آتش‌بس، خود رژيم صهيونيستي بوده‌است.

همچنين ارتش رژيم صهيونيستي 2 هزار نظامي ذخيره خود را به مرزهاي نوار غزه فراخواند. هدف از اين فراخوان، آماده باش براي عمليات نظامي و احتمال گسترش بخشيدن به آن بوده است. در همين حال، اشرف القدره سخنگوي وزارت بهداشت فلسطين با اعلام افزايش شمار شهداي جنگ نوار غزه اعلام كرد كه از زمان ازسرگيري حملات تاكنون بيش از 21فلسطيني شهيد و بيش از 50نفر ديگر زخمي شده‌اند. به گفته القدره، تنها پيش از پايان مهلت آتش‌بس موقت، جنگنده‌هاي اين رژيم 14فلسطيني را كشتند. بدين‌ترتيب آمار شهداي نوار غزه در جنگ جاري از مرز 2هزار شهيد گذشت. آمار زخمي‌شدگان هم بيش از 10300نفر گزارش شد.

در مقابل، گردان‌هاي عزالدين قسام شاخه مقاومت حماس براي نخستين بار ايستگاه گاز رژيم صهيونيستي در درياي مديترانه را هدف گرفتند. قسام با اعلام اينكه با 2موشك اين ايستگاه را هدف گرفته، تأكيد كرد كه شهرهاي تل‌آويو، بئر السبع، نتيتفوت، اسدود، شهرك سديروت و پايگاه نظامي ايريز را هم با ده‌ها موشك هدف گرفته است. اين نخستين بار است كه فلسطينيان يك ايستگاه دريايي گاز رژيم صهيونيستي را هدف مي‌گيرند. پيش از اين، حزب‌الله لبنان در جنگ 2006كشتي ساعر رژيم صهيونيستي را هدف گرفته بود.

  • كمپين شهرهاي اروپا براي لغو محاصره غزه

«كمپين اروپايي حامي لغو محاصره غزه» اعلام كرد كه اين كمپين تاكنون در بيش از 200شهر اروپا بيش از 1400برنامه و تجمع مردمي در همبستگي با ساكنان غزه برگزار كرده است. مازن كحيل، رئيس اين كمپين افزود: در هفته‌هاي گذشته بيش از 250كمپين گسترده در محكوميت حملات اسرائيل به غزه در بيش از 200پايتخت و شهر اروپايي به راه افتاد كه تظاهركنندگان در آن لغو محاصره غزه را خواستار شدند. تصويري كه مي‌بينيد از پاركي در شهر لندن است كه مردم با نشستن درون قفس‌هاي چوبي رنج فلسطينيان غزه در حصر را نشان مي‌دهند.

کد خبر 269498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha