همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سی و یکمین ناوگروه نیروی دریایی متشکل از ناوشکن شهید بایندور و ناو بندرعباس در حال حاضر در ورودی باب‌المندب است.

حبیب‌الله سیاری

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه همایش تجلیل از خانواده‌های موفق ارتش و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: زیردریایی کلاپ فاتح در روز نیروی دریایی به آب انداخته می‌شود.

وی همچنین با بیان این‌که اخیرا ناوگروه‌های نیروی دریایی حمله دزدان دریایی را در منطقه باب‌المندب دفع کرده‌اند ، اظهار کرد: امنیت این منطقه برای منافع جمهوری اسلامی ایران مهم است و ما توانسته‌ایم در فاصله سه تا چهار هزار کیلومتری از مرز کشور، امنیت را برقرار کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که امروز نیروی دریایی به این توان رسیده که خط تولید ناوشکن را به راه بیندازد، افزود: این یک افتخار است که تجهیزات مورد نیاز خود برای حضور در دریاهای آزاد را در داخل کشور می‌سازیم. پروژه ما که مخصوص ساخت ناوشکن است چندی پیش به فرمان رهبری آغاز به کار کرد و اکنون دستاوردهای جدیدتر و به‌روزی را در این پروژه شاهد هستیم به گونه‌ای که ناوشکن سهند 30 درصد از جماران پیشرفته‌تر است. در اهمیت تولید ناوشکن همین قدر کافی است که بگوییم خود رهبری برای به آب انداختن ناوشکن جماران حضور یافته بودند.

سیاری درباره پیگیری توسعه سواحل مکران نیز گفت: هنگامی که رییس‌جمهور در مورد توسعه بندر جاسک صحبت می‌کند، نشان می‌دهد که توسعه این سواحل مورد توجه است. اکنون در کارگروه توسعه سواحل مکران که به ریاست معاون اول رییس‌جمهور تشکیل می‌شود اقداماتی در زمینه پتروشیمی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، ارتباطات، بهداشت و سایر زمینه‌ها انجام شده که امیدواریم هر چه زودتر شاهد توسعه و آبادانی این سواحل باشیم.

کد خبر 269241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha