گروه اقتصادی: وزیر نفت و عضو ستاد تبصره ۱۳بودجه با اعلام اینکه سهمیه خودروهای شخصی به‌طور قطع افزایش نخواهدیافت از تصویب سهمیه اضافه برای خبرنگاران در جلسه ستاد خبرداد.

سید کاظم وزیری هامانه پس از جلسه هیئت دولت در خصوص افزایش سهمیه بنزین خودروها، گفت: سهمیه خودروهای شخصی بطور قطع افزایش نخواهد یافت اما برای افزایش سهمیه برخی خودروها از جمله خودروهای خدماتی تصمیماتی اتخاذ شده است.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه تعیین میزان سهمیه براساس مطالعات دقیق بوده است،ادامه داد: در مواردی که نتیجه کار و اطلاعات و داده‌ها نشان دهد که سهمیه اضافه بوده‌و یابه هر دلیل مناسب نبوده است،در میزان سهمیه تعیین شده تجدیدنظر می‌شود.

هامانه درخصوص تاثیر سهمیه‌بندی بنزین بر توزیع محصولات کشاورزان در تابستان و افزایش قیمت میوه، گفت: سهمیه وانت‌بارها کافی است و دلیلی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.

وی افزود: درخصوص بخش کشاورزی مطالعاتی انجام شده است که برای افزایش سهمیه آنان اقدام شود. این افزایش می‌تواند از محل سهمیه بنزین خودروهای دولتی فرمانداری‌ها عملی شود.

خودروهای گازوئیل سوز

به گزارش ایرنا مدیرفنی طرح کارت هوشمند سوخت از پیاده‌سازی برنامه صدور کارت هوشمند سوخت برای خودروهای گازوئیل‌سوز خبر داد.

وی یک مشکل مهم طرح کارت سوخت را مفقود شدن و جاگذاشتن کارت در مراکز سوخت‌گیری اعلام کرد و گفت: با گذشت زمان و عادت مردم به استفاده از کارت هوشمند، تعداد کارت‌های مفقودی درحال کاهش است.

احمد تولایی  در خصوص اینکه کارت قبلی برخی از افرادی که درخواست کارت المثنی کرده‌اند، همچنان فعال است، گفت: برای درخواست صدور کارت المثنی متقاضی باید به مراکز آنلاین خدمات کارت سوخت مراجعه کند و با ارائه مدارک لازم کارت آنان بعد از
 24 ساعت غیر‌فعال می‌شود.

رفع مشکلات صدور المثنی

وی بااشاره به اینکه برای خودروهای پلاک ایران مشکلی برای صدور المثنی وجودندارد، افزود: صدور کارت برای خودروهای قدیمی که پشت کارت خودرو آنها رقم شناسه خودرو درج نشده است، مشکل بود که با همکاری نیروی انتظامی در تلاش هستیم با دریافت شناسه خودرو برای خودروهای قدیمی، زمان صدور‌ کارت المثنی را کاهش دهیم.

وی وعده داد که از هفته آینده زمان انتظار برای دریافت کارت سوخت به 2 هفته کاهش یابد.

تولایی از رفع مشکل کارت‌خوان‌ها خبرداد و از اصلاح آن خبرداد و گفت: از این پس اگر نازل سرجای خودش نباشد، سوختگیری بعدی امکان پذیر نیست.

وی امکان رمزدار کردن کارت های سوخت برای ایمنی بیشتر را رد نکرد ولی گفت: به دلیل ایجاد تاخیر در سوخت گیری اجرای آن عملی نیست و اجرای آن باید براساس بررسی کارشناسی انجام شود.

وی یکی از راه های کاهش زمان سوختگیری را پرداخت الکترونیکی از طریق کارت هوشمند سوخت دانست که از سوی بانک مجری در حال بررسی‌است.

وی از دارندگان کارت هوشمند سوخت خواست در جریان سوخت‌گیری کارت را از محل کارت‌خوان خارج نکنند چون این عمل به زیان آنان است.

آخرین فرصت برای دریافت کارت سوخت

شرکت پست در اطلاعیه‌ای با تاکید مجدد بر پایان تیر به عنوان آخرین مهلت برای دریافت کارت سوخت؛ از مالکان خودروهایی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند سوخت مراجعه نکرده‌اند خواست به دفاتر پستی مراجعه کنند.

روابط عمومی شرکت پست اعلام کرد، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و بعد از مهلت مقرر، همه کارت‌های سوخت باقیمانده در باجه‌ها که مالکان آنها مراجعه نکرده اند، غیر فعال و ابطال می شود.

کد خبر 26912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز