شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین اسمارت‌فون جهان ۲۰ سال پیش در شانزدهم اگوست ۱۹۹۴ برای اولین‌بار به فروش رسید و موزه علوم لندن به منظور بزرگداشت سالگرد اولین اسمارت‌فون جهان، این گوشی را به نمایش گذاشته‌است.

براساس گزارش بي بي سي اين اسمارت فون كه سيمون نام داشته و محصول شركت IBM است، در نمايشگاه عصر اطلاعات موزه علوم لندن به نمايش گذاشته‌ شده‌است.

به گفته شارلوت كانلي، متصدي موزه علوم لندن،‌ در سال 1994 سيمون اسمارت‌فون ناميده نمي‌شد، اما از قابليت‌هاي فراواني برخوردار بود كه امروزه مي‌توان آنها را در اسمارت‌فون‌ها مشاهده كرد. اين گوشي داراي تقويم بود، مي‌شد درون آن يادداشت كرد، ايميل و پيامك ارسال كرد و در كنار تمامي اينها امكان برقرار تماس تلفني نيز وجود داشت.

موبایل

با توجه به وزن 500 گرمي اين گوشي، به‌طور حتم نمي‌توان سيمون را يك گوشي جيبي ناميد، اما كانلي اصرار دارد كه طراحي اين گوشي بسيار جلوتر از طراحي‌هاي دوراني بود كه سيمون در آن خلق شده‌است. اين گوشي به يك تكه آجر خاكستري شباهت دارد كه داراي نمايشگر سبز‌رنگ و قلم است. ابعاد نمايشگر آن نيز برابر ابعاد نمايشگر آي‌فون چهار بوده‌است.

اين محصول IBM اولين گوشي داراي اپليكيشن بود و امكان اتصال آن به دستگاه فكس وجود داشت. سيمون تنها در دسترس خريداران آمريكايي بود و بيش از 50 هزار دستگاه از آن به فروش رسيد. اين دستگاه به ويژه به دليل قابل حمل بودن و چند‌كاربردي بودنش در ميان جامعه تجار از محبوبيت ويژه‌اي برخوردار شد.

با اين‌همه قيمت هنگفت و عمر محدود باتري اين دستگاه پس از دو سال زمينه‌ساز محو شدن تدريجي آن از بازار شد. باتري سيمون تنها يك ساعت دوام مي‌آورد و قيمت آن نيز 899 دلار بود و در عين حال پديده‌اي به‌نام اينترنت موبايل نيز در آن دوران وجود نداشت.

سيمون بخشي از نمايشگاه عصر اطلاعات است،‌اولين نمايشگاه دائمي كه در بريتانيا به تاريخ تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات اختصاص يافته‌است و بيش از 800 شيئ ديگر در آن به نمايش گذاشته خواهد‌شد.

کد خبر 268931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha